Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Noen av dere som vet hvordan foreldrepengene blir beregnet om man har hatt både dagpenger og lønn (variabel lønn da jeg kun er ekstrahjelp og har tariff med ub tillegg) ?
Er det NAV som regner det ut eller må man regne ut dette selv?Hvis du har hatt vanlig lønn + dagpenger, så regner dem med begge to da får du i mnd, det du får nå lissom.. sånn ca hvertfall samme er det med sykepenger + andre ting..
Jeg jobbet 50% og fikk dagpenger sist gang jeg ble gravid, og dem beregnet ut ifra det
Er det NAV som regner det ut eller må man regne ut dette selv?
syns bare det er så vanskelig å regne på siden jeg har fått noe dagpenger og så jobber jeg jo så forskjellig siden jeg er ekstrahjelp også kommer jo tillegg og slikt utenom også.. Blir helt forvirradem regner det ut via papirer/info de skal ha.. men du kan også regne ut på siden dems for å se om du skal ha 100% eller 80% med foreldrepenger
syns bare det er så vanskelig å regne på siden jeg har fått noe dagpenger og så jobber jeg jo så forskjellig siden jeg er ekstrahjelp også kommer jo tillegg og slikt utenom også.. Blir helt forvirra
ja, jeg skal nok passe på det når den tid kommer.. Vær du sikker! Har hatt mine stunder med NAV tidligere jeg også hehe.. det skal ikke være lettja da skjønner jeg at det blir vanskelig men mener de regner ut fra intektopplysninger de skal ha fra dem du får penger fra, så tar de vel sånn gjennomsnitt lønn utifra dette...men du burde sikre seg om at dem har alt dem trenger, og "pushe" dem litt.. fordi etter min erfaring så gir ikke nav beskjed om dem mangler noe osv sånt skal man tydeligvis vite selv haha så jeg har spurt hos dem, og etterhvert ringt for å høre om alt er i orden..
ja, jeg skal nok passe på det når den tid kommer.. Vær du sikker! Har hatt mine stunder med NAV tidligere jeg også hehe.. det skal ikke være lett
jepp, også har jeg fått foreldrepenger engang før også og da husker jeg det var et eller annet kluss.. hehehehaha ja hvis du har hatt dagpenger osv, så har du vel dine erfaringer med de
jepp, også har jeg fått foreldrepenger engang før også og da husker jeg det var et eller annet kluss.. hehehe
huff, ja de er helt utrolige på NAV.. mye rotekopper der gitt, men finnes vel et allright menneske innimellom alle rotekoppene også heldigvis hahaja bestandig! jeg satt her å venta på sykepenger jeg.. rakk ikke å begynne å jobbe igjen etter fødsel permisjon.. hadde begynt å få vondt i bekkenet mens jeg var i permisjon.. og jeg måtte ringe for å høre om alt var som det skulle, men neeeida, de trengte bekreftelse fra arbeidsgiver om at jeg skulle begynt å jobbe den og den datoen.. så kjekt når de ikke sier ifra lissom så nå er det opp til hun hvor raskt jeg får pengene
huff, ja de er helt utrolige på NAV.. mye rotekopper der gitt, men finnes vel et allright menneske innimellom alle rotekoppene også heldigvis haha