Spm om ørebetennelse og apocillin

Heidi_88

Elsker forumet
Snuppa ble dårlig forrige helg, når vi var borte.. Kom hjem til en snørrete og utslitt unge..
Tirsdag fant jeg ut at jeg fikk ringe legevakta fordi jeg trodde ho hadde ørebetennelse, og det stemte visst..
Fikk beskjed om å prøve et par dager med paracet for å se om det ble bedre av seg selv, men fikk med resept på apocillin så vi skulle slippe å komme tilbake..
Hentet ut medisinen på torsdag, men det virker som om ho fortsatt er plaga..
Ho skulle få medisin i 5 dager, så var jo siste dagen i dag.. Men ho tar seg til øra eller slår seg på øra.. Klapper til seg sjøl skikkelig hardt, flere ganger på rad.. :(
Trodde ho skulle vært bedre nå?

Vet det er noen her inne som har hatt små med ørebetennelse.. Ble de bedre før de var ferdig med medisinen?

Og en annen ting.. Etter at ho begynte med medisinen lukter det skikkelig stramt av urinen.. Skifter bleie nesten hver gang ho tisser, for det lukter nesten som kattetiss(!) og den lukta er så fæl.. :-/
Er det vanlig at det lukter sånn når de får apocillin?

Det hender nok at man må ha flere runder med antibiotika dessverre. Blir hun ikke bedre snart ville jeg nok dratt tilbake til legen :) God bedring :)

Ja, det blir vel til at jeg må ringe igjen i morgen.. Ho er ikke lenger utslitt og grinete, så litt bedre har ho blitt.. Men ho har jo fortsatt vondt.. :-/
Takk for det.. :)

Her gikk snuppa på penicilin i ti dager..slik med jordbærsmak..hun tok seg og tar seg fortsatt til ørene..men det har blitt bedre..vi har vært til lege med henne og hun er myyye bedre i ørene..hun satte henne opp på en time fire uker etter første legetime for å kontrollere at alt er bra :)

ORIGINAL: MarteA

Det hender nok at man må ha flere runder med antibiotika dessverre. Blir hun ikke bedre snart ville jeg nok dratt tilbake til legen :) God bedring :)

sign. Det er også helt vanlig at urinen lukter sånn ja... God bedring til jenta di!

Vil bare si god bedring<3

ORIGINAL: FrøkenH

Vil bare si god bedring<3

Bare et spørsmål; hvordan på påvises ørebetennelse hos de små? bare legen som kan gjøre det? Merker man det på st de tar seg til øra? Må allmentilstanden være dårlig, eller kan de ha det uten feber? Bare vondt...?

Takk alle sammen.. :)
Ho virka mye bedre i dag, så ringte ikke legen.. Har ikke slått seg sjøl på øra idag hvertfall.. :)
Når ho våkna nå dro ho seg i øra, men ho våkna uten et hyl.. :) Så da virker det som om ho har blitt mye bedre hvertfall.. Har ikke gitt paracet i hele dag heller.. :)

ORIGINAL: majami

Bare et spørsmål; hvordan på påvises ørebetennelse hos de små? bare legen som kan gjøre det? Merker man det på st de tar seg til øra? Må allmentilstanden være dårlig, eller kan de ha det uten feber? Bare vondt...?

Vi dro på legevakta, og da titta legen i øra hennes og så at ho var rød..
Merka det på at ho tok seg til øra og var grinete.. Og veeeldig snørrete..
Ikke noe feber eller slapp eller sånn.. :)
Så her var det bare at ho hadde vondt..

Back
Topp