Spm ifht medisinering etter ivf

Solblom

Glad i forumet
Hei dere
Jeg er helt ny her i forumet og gravid (6+0) etter vår første ivf/dobbeldonasjon/embryoadopsjon i utlandet Har fått satt inn 2 blastocyst og kan nesten ikke vente til ul på fredag for å sjekke om det er ❤️ eller ❤️❤️ hjerter som slår!!

Jeg har noen spm. vedr. medisinene, eller egentlig "bivirkningene":
1. Jeg tar utrogestan vaginalt 3x2 ganger daglig, samme virkestoff som Utrogest/lutinus o.l. Jeg ble fortalt at disse kunne gi graviditetssymptomer. Så det har vært vanskelig å vite hva som er symptomer og hva som er bivirkninger.. Men ømheten i brystene blir bare verre og verre - kan bivirkningene øke i omfang (uten å øke dose) eller kan jeg regne dette som faktiske svangerskapssymptomer?
2. Jeg opplever det som vrient å ta disse vagina-tablettene fordi der blir vanskelig "å komme til", virker hoven i sjeden. Er dette normalt? Andre med samme opplevelse?

Det er virkelig en god hjelp i å lese de mange tråder, erfaringer og svar her inne

Gratulerer :)
Har selv hatt mye "symptomer " da gått på lutinus. Etter jeg slutta med den forsvant fleste av de. Så veldig vanskelig å si om bivirkninger eller symptomer da lutinus kan gi gravid symptomer . Så finner nok ut når slutter på de hva er egentlige symptomer .

Ang hovenhet , hadde også siste uka. Vet ikke om alle opplever det men noen gjorde det :)

1: Ja
2: Ja. De fleste blir mer hovne nedentil under graviditet grunnet ekstra blodtilstrømning.

Jeg tok Lutinus og puppene ble ganske ille av den, men ble enda verre etterhvert pga graviditeten. Helt utrolig ømme pupper en stund. Ble heldigvis litt bedre etter noen uker ;)

Hei dere
Jeg er helt ny her i forumet og gravid (6+0) etter vår første ivf/dobbeldonasjon/embryoadopsjon i utlandet Har fått satt inn 2 blastocyst og kan nesten ikke vente til ul på fredag for å sjekke om det er ❤️ eller ❤️❤️ hjerter som slår!!

Gratulerer, så utrolig spennene! Hvordan gikk det på UL??:) Håper alt står bra til!

Hei ErleS
Ul gikk fint; ett hjerte som slo ❤️ Hadde trodd ganske lenge nå at det ville være 2, så jeg ble litt satt ut. Men lykkelig og glad

Så utrolig bra at det går veien:)

Mer risiko ved tvillingsvangerskap da, så med en er du "tryggere"..

Hehe, ja, du sier noe der.. Min mann var også litt skuffet etter ul, han sa at han var lei seg for det livet som gikk tapt Én er veldig bra og veldig praktisk; trenger hverken ny vogn eller ny seng eller større bil Heller ingen ny dåpskjole, hehe

Back
Topp