Spm. Glukosebelastning

Bamsemooms

Glad i forumet
Kan man seriøst ikke drikke vann en gang? Det ser nemli ikke sånn ut sånn jeg tolker infoskrivet....!! Vann påvirker jo ikke akkurat blodsukkeret...!

Jeg skal på glukosebelastning i morgen....må opp kl 05.45, stelle meg og mini, og levere han i barnehagen... Skal møte på sykehuset kl 08. Overlever ikke flere timer uten vann....! Kan jo ikke være bra for hverken meg eller babyen...!

Noen med erfaring?? :)

Jeg fikk beskjed om at jeg fikk pusse tenner, og det var det.. Ikke noe vann i det hele tatt.. Lykke til!

Fikk beskjed at det var helt fastende, så da er det aikkert uten vann også! Lykke til :)

Hm...takk for svar...! Da skal jeg gjøre mitt beste :)

De gangene jeg har tatt glukosebelastning, har jeg fått beskjed om å ikke spise noe etter kl 24.00, kunne drikke litt vann på natta/morgenen. Fikk sukkerblandingen, og 3dl vann ved siden av. Etter sukkeret var inntatt fikk jeg ikke drikke noe på 2 timer. Men tok meg noen få super med vann mens jeg venta, hadde ikke klart det uten.

Jeg fikk beskjed av jordmor om at jeg skulle ta testen i en spesiell uke (etter 2.jm-kontroll i uke 28-29). Hvor langt er du på vei?

Jeg er 23 fullgåtte uker i morgen:)

Jeg er uke 27 på lørdag...! Ja, det skulle tas mellom uke 26 og 29 eller noe tror jeg....

Har gått greit etter at jeg kom hit...men hardt å stå opp, stelle, levere og kjøre bil hit til sykehuset uten vått eller tørt innabords....! Nå har jeg tatt første blodprøven, drikki 3 dl med sukkersøtt kliss og sitter i en god stessless med fotskammel og ser på god morgen Norge :) er faktisk ikke kvalm..foreløpig ;)

Det sukkersøte klisset var godt og kaldt, og med en del sitronsdråper så smakte det ikke ille... Positivt overraska :)

Fikk du svar i dag, eller må du vente på svar? Skal også ta i uke 28

Når tar dere første gangen da?

Når tar dere første gangen da?

Jeg har hatt ekstrem kvalme helt frem til uke 22. Har i dag gått ned 15 kg uten legge på meg noe igjen uke 24. Vært så dårlig at jordmor ville ha meg til sjekk og der fant de ut at jeg hadde svangerskapsdiabetes. Testen ble tatt i uke 19 pgr av som sagt kvalmen og overvekt.

Jeg har hatt ekstrem kvalme helt frem til uke 22. Har i dag gått ned 15 kg uten legge på meg noe igjen uke 24. Vært så dårlig at jordmor ville ha meg til sjekk og der fant de ut at jeg hadde svangerskapsdiabetes. Testen ble tatt i uke 19 pgr av som sagt kvalmen og overvekt.
Oi, det hørtes da forferdelig vondt ut :( rart hvor stor forskjell det skal være på svangerskap, jeg er virkelig heldig som aldri har vært kvalm da jeg ser hvor mye andre må gå igjennom :( huff, håper det går bedre med deg, og takk for svar :)

Jeg hadde en i rundt uke 20... Og skal ta en til i ca uke 30... Det smaker æsj!! :p

Back
Topp