spm ang sukkervann

**Anim**

Glad i forumet
Lurer bare på hvor mye sukkervann som er "sunt" for de små?
Min kjære sambo har funnet ut at sukkervann skal brukes til alt. Selv om Jonas gråter fordi han er sulten eller trøtt. Prøver å si til han at det skal kun brukes hvis vi på ingen måte klarer å roe jonas.
Så jeg har blitt sittende å lurt på hvor mye sukkervann de kan få i seg før det er over en grense??[>:]

Jeg og har tenkt at han gråter for at han har en "trang" eller et sug etter sukker... [:(] Prøver fortvilt å si i fra at det ikke skal gis. For vi har klart før å roe han ned på andre måter.

Nei, skjønner at her blir en en liten snakkis ang dette sukkervannet ja.. [8|]

Jeg spurte barnelege om dette da kristian var innlagt nå på sykehus, og hun sa at det skal vel EGENTLIG bare brukes ved smertelindring, da får barnet noe annet og tenke på... krisitian fikk sukkersirup (60gr farin i 1 ml, det er jo veldig mye) når han skulle ta prøver i histen og pisten, det hjalp ¨på skrikingen, men det er ikke bra med for mye... der kommer sukkervann inn og, som ephexita skrev er det værre enn salt i følge noen, så bruk det med moderarte mengder. Barnet kan faktisk bli mer kvalm og uvell av masse sukker...[&o][;)]

Mario har tatt MYE prøver siden han er prematur, der fikk de sukker vann da de tok ptøve, om de ikke hadde fått mat rett før. Kun da. Nå som vi reiste sist på sykehuset og bare skulle ha en prøve fikk han ingenting!

Jeg holder meg generelt unna sukkervann, og har ikke planer om å bruke det før han eventuelt får vondt i magen.

kan du ikke si dette til han:

Fra boken pediatri og pediatrisk sykepleie :

"12 -25 % sukkervann har god smertelindrende effekt på spedbarn. Sukkeret påvirker smaksreseptorene og gir en følelse av velbehag samtidig som kroppens opoidreseptorer påvirkes slik at barnets smerteterskel øker. Behandlingen har ingen bivirkninger. 2 ml romtemperert sukkervann gis i munnvi ved smerter, feks : ved hælstikk el kolikksmerter. Effekten inntrer umiddelbart eller innen 5-10 min. Behandlingen gis ikke forebyggende, og det har ingen hensikt å fortsette om den ikke virker med en gang."

Ville heller gitt fennikkelte eller bare vann. Sukkervann brukes til smertestillende ja, men for mye er ikke bra. Det går på blodsukkeret, og minsker matlysten til de små.

Fant på nettet

ORIGINAL: cathrine24

kan du ikke si dette til han:

Fra boken pediatri og pediatrisk sykepleie :

"12 -25 % sukkervann har god smertelindrende effekt på spedbarn. Sukkeret påvirker smaksreseptorene og gir en følelse av velbehag samtidig som kroppens opoidreseptorer påvirkes slik at barnets smerteterskel øker. Behandlingen har ingen bivirkninger. 2 ml romtemperert sukkervann gis i munnvi ved smerter, feks : ved hælstikk el kolikksmerter. Effekten inntrer umiddelbart eller innen 5-10 min. Behandlingen gis ikke forebyggende, og det har ingen hensikt å fortsette om den ikke virker med en gang."

Ville heller gitt fennikkelte eller bare vann. Sukkervann brukes til smertestillende ja, men for mye er ikke bra. Det går på blodsukkeret, og minsker matlysten til de små.

Fant på nettet

Tusen takk [:D][:D] Håper han skjønner at det ikke skal gis i det heletatt.
Skulle jeg gjort uten dere jenter [8|][:D][:D]

Back
Topp