Spm ang smukker og flasker...

Marcen

Forelsket i forumet
Disse giftstoffene som finnes i flasker og smukker er det i Avent??????
En annen ting? Dette er jo mitt 2. barn...Kan jeg bruke dette omigjen.. Altså skjønner jeg kan bruke flaskene, men flaskesmukkene og smukkene... Går de ut på dato liksom.... Føler meg litt dum nå... Kjøpte det for 2 år siden ca....

avent og flere andre! men mener de nye avent er uten disse giftstoffene! selv har jeg kjøpt og skal kjøpe flaskene fra think baby som man får kjøpt hos bleieboden:) de er uten alle giftstoffer:)
du kan jo bruke de gamle, bare kjør i oppvaskmaskina og kok/steriliser dem:)

Jeg ville byttet ut alle gamle flasker og smokker, siden de har funnet ut av det der med BPA osv.

Jeg skal og kjøpe de fra bleieboden [:)]

d står på pakkningen om d e pba fri! og avent ska ver fri for dette nå. flaskene kan du nokk bruke omigjen men ville kjøpt nye tutter på de i og me de har ligget i 2 år [;)]

Takk for svar jenter.. Tenkte at jeg måtte kaste alle flaskesmukker og smukker... Så da gjør jeg det!! Må jo spørre bare, jeg kan nemlig til tider være litt "hysterisk"... he he.... Vet jo egentlig ikke hvorfor jeg har tatt vare på de engang...

du trenger jo ikke kaste dem hvis du vet om de er fri for de stoffene, men om de stoffene er i dem så hadde jeg kastet!:)

ORIGINAL: lykkeligemeg

du trenger jo ikke kaste dem hvis du vet om de er fri for de stoffene, men om de stoffene er i dem så hadde jeg kastet!:)

Men hvordan kan jeg finne ut om disse stoffene ble brukt for 2 år siden da... Er det noen side på nettet eller noe??

Har selv flasker fra junior.. Det blir 3.5 år når lillebror kommer..

Jeg kommer til å kjøpe nye flaskesmokker og smokker.. Hadde nok gjort det selvom det ikke hadde vært dette med bpa..

hmm.. søren da må eg jo kaste alle flaskene.. smokkene er kastet men trodde eg kunne bruke flaskene..
men regner med dei er med giftstoffer siden dei er 3-4 år..

Leste på grønn hverdag nå.. Det er ikke i den myke delen giftstoffet sitter, men i hardplasten... Så da er det jo flaskene jeg må kaste og ikke flaskesmukkene.... Trodde det var omvendt jeg...

http://gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Barn/Siste-nyheter/Likevel-bisfenol-A-taateflasker-fra-Dr.-Brown-s

To linker litt lenger ned på siden...

tror isje der e så mye giftstoffer i de, de har jo blitt kokt og vaska mange hundre ganger, og de har jo blitt brukt uten å skade tidligere, men opp t kver enkel [;)]

ORIGINAL: pianøtt

tror isje der e så mye giftstoffer i de, de har jo blitt kokt og vaska mange hundre ganger, og de har jo blitt brukt uten å skade tidligere, men opp t kver enkel [;)]

Det samme tenkte jeg også litt på.... Har jo brukt disse flaskene i 2 år... Så de er jo kokt, sterilisert og vasket NOEN ganger.....

Jeg har også tatt vare på flasker fra storebror. Ser ikke helt vitsen, for jeg vil ikke bruke dem igjen nå [8D] Kjekt å ha sikkert, tenk om de en dag vil leke med det [;)]

Det skal stå 0% bpa på pakningen... Men vet ikke om det står noe på selve flaskene...

ORIGINAL: Marcen

ORIGINAL: pianøtt

Det samme tenkte jeg også litt på.... Har jo brukt disse flaskene i 2 år... Så de er jo kokt, sterilisert og vasket NOEN ganger.....

BPA og de andre greiene er vel noe som sitter I plastikken, og ikke noe som kan kokes eller steriliseres bort.

Det blir som å lage kopp av et gammelt bildekk, du kan koke det hundrevis av ganger, men det er ikke noe jeg ville drukket av. Selv om man sikkert ikke merker det selv om man drikker av den, man blir jo ikke SYK, men det er ikke bra for kroppen.

Ha ha jeg er dårlig på eksempler [8|]

BPA eller ikke, det anbefales vel at man bytter ut gummi-/silikondelene til flasker og smokker for hvert barn uansett pga at de er brukt, og kanskje er det slitasje i dem som gjør at det kan være farlig å bruke de (de kan smuldre opp, gå fra hverandre).

Tror forresten heller ikke at BPA kan fjernes eller vakses ut av flaskene/smokkene ved å vaskes/kokes ofte....

Var det ikke noe med at det først og fremst var i forbindelse med oppvarming at giftstoffene ble frigitt? Altså at det ikke er så stor fare for at barnet får i seg giftstoffer så snart smokken/flaska er avkjølt..?

Personlig brukte vi minimalt med flasker med førstemann, siden hun ikke fikk erstatning, så tror ikke det er så stor fare. Og smokkene skal vi kjøpe nye til nestemann likevel.

hmm..tror vi kjøper nytt alt hvis det skulle bli nødvendig..Er egentlig like greit å være på den sikkre siden! Vi har det flaskene fra mam,men de var jo kjøpt for over 2 år siden,å da var det vell BPA i de..

Back
Topp