Spm ang sitting

Hanna C

Gift med forumet
Har hørt at man ikke skal la ungene sitte før dem klarer å sette seg opp selv, men hvis de ikke klarer det før 6 mnd da? Det sies jo at barna kan sitte fra de er 6 mnd..
Føler meg litt grønn her...
 Hvordan lærer de seg å sitte da?

Stine *Louise satt i vogna alene en dag så jeg vat ikke helt [8|]

Føler meg litt grønn jeg også.... Da vi hadde gruppe med fysioterapeut var jeg så trøtt etter våkennatt at jeg husker ikke et kvekk av hva hun sa..

Huff da... Det var ikke bra!![:)] Håper det går bedre nå da[:)]

ORIGINAL: Hanna C

Huff da... Det var ikke bra!![:)] Håper det går bedre nå da[:)]

Har hatt 2 netter med 5 timer søvn i strekk så nå kjennes livet straks litt bedre ut[:D] Men skal til lege i morgen for jeg er så slapp. Hadde jernmangel i slutten av svangerskapet å lurer på om det er årsaken. Sluttet med jerntabletter da Mina kom til verden. Skulle kanskje fortsatt....

Vi lar Alexander sitte på fanget vårt. Han sitter jo ikke alene for vi holder han, men han prøver.
Tror det ikke finnes noe fasit for dette, men at man må la de ta den tiden de trenger.
Klemmer

Fysioterapeuten min sa at unger født til termin sitter av seg selv uten støtte rundt 8-9 mnd.

Men kan de sitte i vogna før det da?

Da sitter de jo med støtte så det går vel greit.

Fysioen min mente de ikke skulle sitte i sportsvogn før det, men la meg legge til at denne dama IKKE har unger selv,og ikke vet hvordan det er å gå tur med unger som NEKTER å ligge lenger. Bare de ikke sitter for lenge, sitter med god støtte, og får hvile ryggen inne i mellom så skulle det vel gå greit. Det er du som kjenner ungen best[:D]

ORIGINAL: Hanne79

Fysioen min mente de ikke skulle sitte i sportsvogn før det, men la meg legge til at denne dama IKKE har unger selv,og ikke vet hvordan det er å gå tur med unger som NEKTER å ligge lenger. Bare de ikke sitter for lenge, sitter med god støtte, og får hvile ryggen inne i mellom så skulle det vel gå greit. Det er du som kjenner ungen best[:D]

Du har så mange gode svar Hanne79!!
Takk - dette har jeg også lurt endel på..

JR nekter PLENT å ligge innimellom - men han får ikke "sitte" i vogna så lenge om gangen.. [;)]

Gjennomsnittlig så kan barn sitte selv ved 6mnd'er...
Men noen før,og andre etter- som med alt annet...
Noen lærer å sitte etter krabbing har begynt,hvor de da snur over og sitter...
Og noen setter seg opp ved hjelp av "sit ups"...

ORIGINAL: Star83

Gjennomsnittlig så kan barn sitte selv ved 6mnd'er...
Men noen før,og andre etter- som med alt annet...
Noen lærer å sitte etter krabbing har begynt,hvor de da snur over og sitter...
Og noen setter seg opp ved hjelp av "sit ups"...

Så da har de fleste av våre en liten stund igjen, da[;)]

Back
Topp