Spm ang rier

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Det ligger jeg å tenker på nå...
På forrige kontroll sa jordmor at fra 4 cm så blir ikke riene noe vondere fram til pressriene. Kanskje noen litt lenger, men ellers ganske likt i hele den aktive fasen av fødselen. Stemmer det? Har alltid trodd det ble enda værre og enda værre, og har hørt at mange synes de siste cm før full åpning er værst. Men det har kanskje mer med at man er sliten og mister litt motet med tiden...?

Min erfaring fra første fødsel var at riene ble vondere siden jeg var mer tappet for energi for hver gang. fra kl 06 til 12 gikk jeg fra 0 cm til 8 cm åpning. Hadde bare lyst å sove og orket ikke noe.
Så fikk eprualen litt over kl 12. men fikk beskjed at det ikke var sikkert den ville virke før hun kom ut. Men det gjorde den. var en nytelse uten smerter. hehe. men ulempen var at det stoppet litt opp fødselen og ble satt på drypp. Så var hun ute kl 17.50 den dagen. ;););) Så riene var det verste med fødselen synes jeg. hehe og ble bare verre jo mer åpningen ble. ;):rolleyes:

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg gikk fra 4-10 cm på 1 1/2 time, og synes det var like intenst og vondt hele tiden... Men hyppigheten og varigheten pr rie varierer jo :) Men det er jo så personbelagt det her, noen synes kanskje de blir værre og værre. Spesielt når man ligger i mange timer i tillegg, for da blir man jo så sliten :)

Jeg fikk også den beskjeden under sist fødsel. Fra ca 4 cm ble det skikkelig vondt, men husker ikke om det ble vondere jo større åpning jeg fikk. Kom meg aldri til pressriene, men når jeg først var i aktiv fødsel fikk jeg beskjed om at mange ikke får noe økt smerte, men alt er så intenst. Husker jeg spurte om det ville gjøre mer vondt hele tiden :p Uff, nå får jeg nesten litt angst. Syns riene som satt i ryggen var greie, men taklet ikke magen. Denne gangen er jeg redd riene vil gjøre vondt i ks arret.

Jeg tror det er veldig individuelt... Med min første så hadde jeg ikke vondt før jeg hadde 10cm. Jeg hadde lang åpningstid og sov meg mellom mesteparten av den prosessen.
Med min andre hadde jeg noe kortere åpningstid, sov til 7cm, men fra da var det vondt. Så nå er jeg bare innstilt på at dette gjør vondt på den ene eller den andre måten :p

Syns ikke riene var noe vondere etterhvert sist, de kom bare oftere og ble mer intense. Brukte ikke annen smertestillende enn lystgass.

Jeg syntes det gjorde mer vondt ved 8 cm enn ved 4. Da følte jeg at jeg ikke fikk puste ordentlig heller og fikk litt panikk... Det kjentes jo ut som jeg skulle dø! Jeg opplevde det uansett som verre.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Syntest ble verre og de siste cm var verst. Pressriene var ikke noe spesielt gale.

Stemmer absolutt ikke her.. De ble vondere og vondere hele veien.

Back
Topp