Spm ang rett til foreldrepenger

HøstVinterMamma

Forumet er livet
VIP
HVIS man får barn tett, dvs så tett at man ikke rekker å jobbe de 6 mnd før man går ut i ny permisjon. Har man da rett på foreldrepenger???

Ikke at det er aktuelt her altså [:-] Bare kom til å tenke på det her om dagen... [8|] Er jo noen som får barn med knapt et år mellom. Så hvordan stiller det seg da??? Det er jo sånn at man skal ha jobba de siste 6 mnd før man går ut i permisjon for å ha rett på foreldrepenger...

Hilsen "Nysgjerrige Nils" [:-][:D]

Mener jeg har hørt at en må jobbe tre mnd mellom hver permisjon for å ha rett til foreldrepenger.
Mulig jeg tar feil [8|]

foreldrepengene du har med førstemann blir da grunnlaget for neste permisjon...trenger ikke jobbe mellom permisjonene for å få penger lengre.det var sånn før,men nå er foreldrepenger reknet som vanlig inntekt[:)]

så fin signaturen din er:) hvor har du lagd den? prøver selv å lage en.. men ane rikke hvor jeg skal gjøre det. hehe
ORIGINAL: GutteBabyMars09

Dette lurer jeg på også, siden det er av den grunn vi ikke prøver på en til nå. Må jo jobbe i 6 mnd av de 9 mnd, å jeg kommer meg ikke ut i jobb før min lille gutt får barnehageplass neste år i aug. sikkert...

Stemmer som flere sier at foreldrepenger gir grunnlag for nye foreldrepenger.. MEN kommer man seg ikke ut i jobb mellom permisjonene er det det du hadde utbetalt i forrige permisjon som blir grunnlaget ditt. Velger du å ha 80% permisjon i 2 permisjoner etter hverandre uten å jobbe i mellom så vil du få 80% av 80% lønn i den andre permisjonen....

Okei, så det er ikke sånn at man da sitter med kun engansstønaden... [8|] Var det jeg så for meg. Men tenkte at det er jo en del som får barn så tett, så derfor jeg lurte på hvordan det faktisk er [:)] 

Back
Topp