Spm ang rekvisisjon til fysioterapi

Skogsfrua

Forelsket i forumet
Jeg var hos legen i dag og fikk henvisning til en fysioterapeut. Jeg har dager hvor jeg ikke klarer å gå "normalt", kommer meg ikke fra første etasje og opp i andre. Dette sa jeg fra om til legen, sa også at jeg måtte ha hjelp til tider for å få løftet beina inn og ut av bilen ++.

Så leser jeg litt på nett nå om hvordan man kan få refundert penger hvis legen har skrevet bekkenløsning med gangvansker. (Det vil jeg jo absolutt si at jeg har). Men han har ikke skrevet dette i henvisningen min. Der står det:

Pas er gravid 32 uker. Smerter fra bekkenet. Vondt å gå inn og ut av bil og gå i trapper. Hun ligger mange timer på dagen. Trenger en aktiv tilnærming til problemet. Henvises til ________ for behandling.

Vil dette gå for det samme som bekkenløsning med gangvansker?? Eller må det stå ordrett?

Nei det er ikkje tilstrekkelig for å få det dekka. Må stå bekkenløsning med gangvanskar svart på kvitt fra lege fekk eg beskjed om

det må stå gangvansker skal man få det fult dekket... ellers må man betale egenandel..

Dette står under diagnose: W99 Bekkenløsning

Da holder jo sikkert ikke dette, så er vel bare å ta seg en ny tur til legen da

Takk for svar alle sammen!

Back
Topp