Spm ang pappaperm

M*

Forumet er livet
VIP
Jeg har noen spørsmål ang pappaperm. Kjæresten har 100% jobb, men er håndballspiller ved siden av (tilsvarer 50% jobb), som han også tjener penger på. Da han skal ut i pappaperm kan han ikke ta perm fra håndballtrening. Sånn fungerer det rett og slett ikke. Hvordan gjør man det da? Har han lov å få betalt fra laget ved siden av pappapermen? Må han få perm.penger (altså 80%) av både jobben sin og håndballen? Eller må han trene/spille gratis disse mnd? Er det noen som vet...? Vi begynte nemlig plutselig å tenke på dette, og vi finner ingen kloke svar!

Setter pris på svar :)

Oi, ser jeg har skrevet i feil forum. Skulle på april 2013 jeg :)

Jaja, om noen vet, så må dere gjerne svare :D

Godt spørsmål, og tror ikke jeg kan svare deg helt sikkert. Men jeg snakket med NAV her forrige uke ang å tjene penger ved siden av permisjonspengene, var snakk om Tupperware. Og da fikk jeg beskjed om at så lenge det ikke var en hobby så måtte jeg søke om graderte foreldrepenger. At jeg jobber en dag i uka f.eks og får betalt deretter. Det vil si at permisjonstiden min blir forlenget ut i fra hvor mye jeg jobber. Vil tro dette vil gjelde for han også, men samtidig så er det vel ikke fulle dager han trener. Det er kjempe vanskelig å få et ordentlig svar på dette her synes jeg, fått forskjellige svar ut i fra hvem jeg snakker med på NAV. Masse lykke til med søking og alt annet som ligger foran dere!

Back
Topp