Spm. ang. mme

Frk. StrikkePinne

Gift med forumet
Det står at vannet skal avkjøles til 70 grader før jeg har pulveret i. Hvordan vet jeg at det er 70 grader? Gjør det noe om det er varmere?

Da vi laget til tantebarna mine (for 8 og 6 år siden) så blandet vi bare pulver oppi rett etter det var kokt opp om jeg ikke husker helt feil...

dytter for deg.

eg laga ei flaske i går å då tok eg pulveret oppi med ein gang, i dag så va vannet ca 40grader sånn ca før eg hadde pulveret oppi. så ikkje vett eg.

Jeg har pulveret oppi med en gang vannet er kokt. Det har jeg gjort hele tiden, og det har ikke påvirket Keyla hvertfall[:)]

Min mann (som er kokk) har lært meg at vannet er ca 70 grader om det er sånn at du klarer å akkurat ta i flaska uten og brenne deg. Men det tar ikke så mange sekundene fra vannet er kokt til det er nede i 70 grader. Går sikkert fint å ha pulveret oppi ganske med en gang.

eg koker opp vann.. har vann på flaskene... når eg da ska bruke en flaske varmer eg den i mikroen litt, har i pulveret og rister.. å det gjør eg me di neste flasken også.. [:D][:D] funker kjempefint her...

Back
Topp