spm ang grøt

Hanna C

Gift med forumet
Jeg har tenkt til å fullamme til Nataniel er 6 mnd, men har begynt å snoke litt i grøthyllene.. Men det er jo en jungel å velge mellom.. Noen som har noen tips?

Hei!

Gutten min er nettop blitt fire mnd, og jeg har så smått begynt å gi han grøt til kvelds. Jeg bruker da Nestlé sin risgrøt, som tilberedes med melk. (mm eller mme)
Mathias elsker den grøten! Og har ikke fått problemer med magen heller, jeg var litt spent på det.
Han har også fått litt most frukt fra Hipp1, den er og veldig populær hos småtikken. Han fikk en skei første gangen, så økte jeg med ca en skei for hver dag.

Lykke til med grøten! Håper du finner en som faller i smak hos din lille.

Er en fordel å variere litt på grøtsortene.Bruker selv maisgrøt og ris/hvete-grøt.Lager velling jeg da pga at har får venne seg til smaken først før jeg gir han grøt.Han har spist grøt mange ganger men ikke fast hver dag.Noen ganger spiser han som bare det,mens andre ganger blir han gloforbanna og gaper som en trastunge når han ser flaska[;)]så derfor ble velling en gylden middelvei[:)]

Takk skal dere ha[;)]

Jeg bruker nestle sin som man blander ut i vann. Prøvde med maisgrøt, men den kom fort ut igjen gitt.
Klem

Havre/ris/hvete fra Nestlè...
Begynt med de npå alle 3 her,og har fundert like bra nå som tidligere![;)]

Vurderer å begynne med litt maisgrøt, har bare sett Nestle sin fra 4mnd - men vil se om jeg finner noe fra Hipp, for det er den mme'en vi har foretrukket[;)]
Tenkte å begynne med den neste uke når vi er kommet hjem - så han legger på seg litt mer og sover hele natten..
Han er blitt mye mer storspist de siste dagene, så nå har jeg visst ikke nok melk lenger
(om jeg bare skal gi to måltider med mme i tillegg til mm)

ORIGINAL: ~Fiorelina~

Vurderer å begynne med litt maisgrøt, har bare sett Nestle sin fra 4mnd - men vil se om jeg finner noe fra Hipp, for det er den mme'en vi har foretrukket[;)]
Tenkte å begynne med den neste uke når vi er kommet hjem - så han legger på seg litt mer og sover hele natten..
Han er blitt mye mer storspist de siste dagene, så nå har jeg visst ikke nok melk lenger
(om jeg bare skal gi to måltider med mme i tillegg til mm)

Prøvde maisgrøten først men den var ingen suksess. Fikk høre fra en vennine av meg at den var mest beisk så det var ikke så rart. Alle gode ting er tre, og det ble Hipp sin som ble vinnern. Den smiler hun når hun får [:D]

så Hipp har mat fra 4 mnd?
må sjekke det litt mer - de har ikke det på den butikken jeg pleier å handle.. [8|]

ORIGINAL: ~Fiorelina~

så Hipp har mat fra 4 mnd?
må sjekke det litt mer - de har ikke det på den butikken jeg pleier å handle.. [8|]

Ikke her jeg handler heller... Kunne tenke meg å prøve den...
Har gitt han Nestle sin maisgrøt men det er ingen suksess...
Så skal prøve den andre i kveld! [:D]

Jeg begynte med Hipp sin grøt med banan/fersken. Den gikk ned på høykant! Men så leste jeg på Babyverden en eller annen plass at det er en fordel med maisgrøt. Den er bedre på magen, og siden Vetle sliter litt med hard avføring, så begynte jeg med Nestlè sin maisgrøt. Og den gikk også ned så det suser!!!! Han mmmmmmm'er til og med! Og avføringen er bedre.. Noen ganger bruker jeg litt av Hipp sin banan/fersken mos i for å forandre på smaken.

Har vært veldig godt fornøyd med Hipp - spesielt MME. Middag av grønnsaker var ikke bra... Den smakte tomat... Har også gått over til Nan2, bl.a. pga de ferdige kartongene med MME. Vetle sin mage likte ikke Nan de første månedene, men nå går det bra! Og Nestlè har litt bedre utvalg i barnemat enn Hipp...

Back
Topp