Spm. ang. fadder

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Jeg har en onkel (mammas bror) som også er en av fadderene mine, og dette er en person som har betydd mye for meg og vært et forbilde i oppveksten :happy: Da jeg ble født var han 16 år, nå er han gift og har tre flotte barn :)
Er det veldig rart/teit av meg om jeg ønsker å spørre ham og kona, altså tanta mi, om å være faddere til barnet jeg har i magen? :rolleyes:

Jeg har en onkel (mammas bror) som også er en av fadderene mine, og dette er en person som har betydd mye for meg og vært et forbilde i oppveksten :happy: Da jeg ble født var han 16 år, nå er han gift og har tre flotte barn :)
Er det veldig rart/teit av meg om jeg ønsker å spørre ham og kona, altså tanta mi, om å være faddere til barnet jeg har i magen? :rolleyes:
Jeg synes ikke det. For meg er det viktig at de som er faddere er personer som jeg vet vil ta "jobben" med omtanke. Å at de kommer til å være involvert i livet til barna mine. ;)

Nei, det synes eg ikkje. Vurderar å be "filletanta" mi, gift med onkel, om ho vil vera fadder til ei av jentene.

Ikke i det hele tatt, vi har tanta til samboeren som fadder, hun har hannes fadder også. Og spørs om det ikke blir en tante og onkel av meg til fadder til neste ;) Syns d viktigste er at det er en man vil ha, men som man også kan regne med er tilstede i oppveksten til den lille :)

Nei, det synes jeg overhodet ikke er dumt. Snarere tvert imot. Viktig å velge noen som man vet vil være til stede i barnets liv i årene fremover. Høres ut som et godt valg synes jeg! :)

Overhode ikke og tror nok di vil sette pris på tilliten :-)

Storesøstera mi er fadder på meg (17 år eldre) og vi kommer til å spørre om hun vil være en av min datters faddere også :)

Syns absolutt det høres ut som en god kandidat :-)

Syns d hørtes veldig lurt ut jeg! Høres veldig passende ut som fadder ;)

Syns ikke det høres rart ut!

Skulle vi ha døpt snuppa vår ville nok jeg spurt min tante om hun ville hvert fadder, men nå skal ikke hun døpes så tanta mi var heller med på fødsel :-P

Syns ikke det er rart at tanter og onkler er faddere. Broren min har faktisk tante til vår far som fadder!

Til første er mamman min en av fadderene... Pluss søsken av oss foreldre.. Til andre har vi ei tante av meg.. Siste er vi usikre

Tanten min er fadder til både meg og lillegutt :) er 16 år mellom oss også, og hun er den jeg har mest kontakt med av de som kunne vært aktuell som fadder når vi døpte babyen vår :)

Hos meg var mormor og morfar faddere om jeg ikke husker feil, og en av søsteren min sin fadder er søskenbarnet vårt :)

Min tante er fadder til mitt barn. Det var et helt naturlig valg.

Synes det er vanskelig å velge faddere. Sist ble det alle søsknene våre, men denne gang tenkte vi å spørre noen venner, men må nesten ha noen i familien også. Er jo litt redd for å såre folk også ved at vi spør noen og ikke andre. Men det viktigste er vel at de allerede har et nært forhold til mammaen/pappaen til dåpsbarnet.

Back
Topp