Spm ang barnevogn på fly!

Beybe

Betatt av forumet
Fins det begrensninger på str, vekt osv??
Noe spes man burde gjøre for at den ikke skal bli ødelagt under reisen?

Nybegynner som småbarnsforeldre på sydentur jah [&:][8D]

Det er ingen begrensninger. Teller ikke med i vekten du kan ha med.. Det er egen innsjekking, hvertfall på Gardermoen.. Du får kjøpt vognposer, de er faktisk ganske bra.. Tror de kostet 199 eller noe.. Var hvertfall ikke så dyrt..

Jeg har sydd et beskyttelsestrekk til reisevognen vår. Og den har funket som fjell på de turene vi har vært på både innenlands og utenlands. [:)]

ORIGINAL: snartmammaa

ORIGINAL: Marcen

Det er ingen begrensninger. Teller ikke med i vekten du kan ha med.. Det er egen innsjekking, hvertfall på Gardermoen.. Du får kjøpt vognposer, de er faktisk ganske bra.. Tror de kostet 199 eller noe.. Var hvertfall ikke så dyrt..

Hvor får man kjøpt det så billig? [:)]
Jeg har bare funnet en sånn pose til fly og den kostet 2000... trodde e sku dø da e spurte om pris på den i butikken!

Vi kjøpte på flyplassen... Du får 2 stk, en til stor vogn og en til trille... De er kjempesmarte... Vognen vår har hvertfall aldri blitt ødelagt..

Men de posene du får utlevert ved innsjekking av vognen, er ikke de noe særlig de da?
Hvor på flyplassen får du kjøpt den?

Jobber på flyplass..

Spørs hvilket selskap du reiser med, men barnevogn blir spedbarnet "bagasje", det er ingen maks vekt/størrelse, men di tillater ikke at du stapper annen bagasje oppi vogna, som feks bilsete osv.. ( dette vil også øke risikoen for skade på vogn)

Vogna blir lastet sammen med all annen bagasje i lasterom og kan få en del kilo lastet over seg, derfor er det tryggest å pakke den i en hard bag- som feks "PramPack" (denne kan kjøpes på di flese flyplasser og også babyshop, kr 1499)

Dersom vogna blir skadet, og du har pakket den uforsvarlig (dvs i plastpose osv) så vil du ikke få noe igjen for det. Da er den skadet grunnet dårlig pakket.
Vet at SAS selger barnevognsposer til kr ca 150, og hos norwegian får du gratis. Di hos norwegian er rene plastposer og vil ikke beskytte vogna mot annet enn skitt, derfor får du ikke igjen noe dersom vogna blir skadet. SAS sin pose er litt annerledes, vet ikke hvordan den fungerer i forhold til skader og om  den går som forsvarlig pakket..

TIPS: Ta alltid av hjulene på vogna og legg di inni vogna, dette forebygger skjevheter osv. Har du lufthjul, ta gjerne ut litt av luften dersom det er mye luft i dem.

Jeg har flydd mange ganger fram og tilbake med ei av vognene våre. Har brukt den gule posen fra sas. husker jeg stussa på prisen (150 kr), men da sa de at hvis den ble ødelagt skulle jeg få ny gratis. så det var jo noe. vogna har klart seg fint helt til nå siste gangen, da hadde den nok fått seg et lite slag slik aat det ble vanskelig å legge den sammen. men den har tross alt gjort nytten sin likevel:) var ikke noe dyr vogn.

Hvis du skal reise med ei dyr ny vogn, tror jeg at jeg hadde satsa på noe bedre enn den gule plasten (for det er bare plast). ihvertfall hvis de ikke tar på seg skader om den er innpakka i den. men det vet jeg ikke helt...

Har ikke prøvd det selv, for har aldri hatt behov, men vet at babyutstyrsbutikker selger noe som heter PramPack, som er en universal-vognemballasje som er beregnet på flyreiser. Passer til de fleste vanlige vogner, og skal være en del bedre enn de posene en får på flyplassene. Vet ikke pris.

Her er nettsida til de som lager den.http://prampack.no/no/2 Er visst et norskt produkt.

Nå koster nok prampack`en dobbelt så mye som vognen her så da tror jeg vi satser på den gule posen å satser på vi får brukt vognen nede der [:)]

Tusen takk jenter for masse gode forslag, har skrevet ned alt nå, for blir nok ikke siste gangen vi drar [:D]

SAS dekker skader på vogn som er forsvarlig pakket. Det gjør norwegian og - men de krever mye mer for at det skal være forsvarlig....

SAS selger noen reiseposer - 150 kr for 2 stk. Disse er forsterket med slikt vevd plast i sidene. Det følger også med beskyttelse til å ta på akslingene på vogna når hjula er tatt av.
SAS anser dette for å være forsvarlig pakket, og dekker skader dersom disse posene blir brukte.

Norwegian krever innpakning som er hard - eks pram pack....

Reiseforsikring vil jo avhjelpe da...det har vi og det fungerer greit hvis noe blir skadet
Men vi har kjøpt en brukt sportsvogn til 500 som vi tar med på turer..da er det ikke så surt om den blir litt skakk kjørt

Back
Topp