Spm ang allergi.

PrinsessaMi

Gift med forumet
Jenta mi har fått påvist melk- og eggallergi og litt annet. Fikk baskjed fra legen om å kutte ut all mat med melk og egg. Men så leser jeg at div matvarer inneholder tørrmelk. Bør vi holde oss unna dette og, eller kan det gå bra? Jeg er totalt uvitende når det gjelder dette. Håper noen kan gjøre meg litt klokere. Skal ut å hamstre litt mat til jenta mi i dag...

Vi fikk beskjed om å prøve oss frem, for han vår hadde ikke så stort utslag.
Men tørrmelk er jo også melk. Er vel hvor hardt rammet hun er som avgjør om hun vil tåle dette eller ikke. Men er jo masse som er helt uten melk også.

Det som er med ho er at ho reagerer ikke umiddelbart etter inntak, men det lagres liksom i kroppen for så å få et sinnsykt utbrudd av utslett. Det gjør det igrunn vanskelig å teste ut, blir så forvirra.

Jeg ville holdt meg unna... Og gradvis heller prøvd meg fram. Her har gutten melkeallergi og vi bruker melkeerstatning på blå resept og havre og rismelk. Bare pm om du lurer på noe... Begynner å få dreisen på den allergien i allefall.. [:)]

Jeg ville kuttet ut absolutt alt som inneholder noe av melk og det andre.
Senere kan du helle teste ut om det kanskje går greit med en og en ting som inneholder noe melk.

Back
Topp