spm angånede hunder.

MammaNætte

Glad i forumet
Her vi leier har naboene våre hundegården sin helt inntil platen vår å der står hundene halve dagen og jamrer og bjeffer, slik at det er ikke koselig og har besøk og i sitte ute når været er fint. Er jeg da en "sur og grinete" nabo hvis jeg går og ringer på og spør om det er mulig flytte hundene eller ta de inn ? I dag hadde jeg lova guttungen at vi skulle spise middag ute siden været var så fint, men det var ikke så trivelig og sitte der og spise når hundene sto å pistra og gnall.

Og hvor går grensa på og ha hundene ute på kvelds tid? 23:00?
Hva mener dere?
For her har jeg akkurat vært på tur til naboen for og be de ta inn hundene slik at man får natte fred har vinduet 10 m fra hundegården og sambo mente jeg måtte tåle litt..

Hadde det enda vært noe positivt for hundene, så hadde jeg vært enig i at du må tåle litt. Da mener jeg at om unger hyler av glede, eller om de leker med leketøy som bråker, så gir det i hvert fall de ungene noe positivt. I dette tilfellet er støyet negativt for alle parter. Hunder har da virkelig ikke noe glede av å stå og gnåle sånn. Det er jo en grunn til at de lager lyd. De er utilfreds på en eller annen måte. Jeg synes hunder i hundegård som oftest er en uting. Det er et fåtall hunder som får noe ut av å oppbevares slik. De burde enten være i aktivitet ute, eller slappe av inne. Det kan også være deilig for de å lunte rndt i hagen, men hunder som står og hyler er jo bevis på at de ikke koser seg.

Jeg er ikke tøff nok til å si ifra om sånt, men om du er det, synes jeg du skal. Jeg hadde ikke synes noe om det. Jeg har hund selv, og er genuint interessert i hunder, og det der er mer enn selv jeg som hundeinteressert ville holdt ut med. Både med tanke på min egen og nabohundenes trivsel.

Tviler på at de flytter en hel hundegård.. for din skyld.. desverre..

Regner med at de eier.. og siden du leier... så tror jeg ikke de kommer til å gjøre noe med det..

Men går jo ann å høre..

Jeg hadde sakt ifra til dem....å hva i allverden skal dem med hunder som står i en hundergård å gnåler hele dagen....Nei, dem må jo skjønne problemet.

Er ikke hundegården jeg mener de skal flytte men, og ta de stakkars hundene litt oftere ut av den lille lufte gården de har. så de slipper og stå og pistre.
Er som sagt ikke mye koselig og sitte og høre på hunder som jamrer fra kl 11:30 -1630 da vi dro ut og kom tilbake kl 20 og da sto de der og ble ikke hentet før ca 23:30 og da var jeg på god vei bort til naboen for å høre om de kunne ta inn hundene slik at enn fikk natte fred.

Labbeliten skrev:
Hadde det enda vært noe positivt for hundene, så hadde jeg vært enig i at du må tåle litt. Da mener jeg at om unger hyler av glede, eller om de leker med leketøy som bråker, så gir det i hvert fall de ungene noe positivt. I dette tilfellet er støyet negativt for alle parter. Hunder har da virkelig ikke noe glede av å stå og gnåle sånn. Det er jo en grunn til at de lager lyd. De er utilfreds på en eller annen måte. Jeg synes hunder i hundegård som oftest er en uting. Det er et fåtall hunder som får noe ut av å oppbevares slik. De burde enten være i aktivitet ute, eller slappe av inne. Det kan også være deilig for de å lunte rndt i hagen, men hunder som står og hyler er jo bevis på at de ikke koser seg.

Jeg er ikke tøff nok til å si ifra om sånt, men om du er det, synes jeg du skal. Jeg hadde ikke synes noe om det. Jeg har hund selv, og er genuint interessert i hunder, og det der er mer enn selv jeg som hundeinteressert ville holdt ut med. Både med tanke på min egen og nabohundenes trivsel.

Nu driver vi med huskier, og er absolutt ikke enig i utsagnet.
Og våre hunder er det en del lyd i..det er ikke synonymt med at de vantrives eller at di ikke får trim (tror faktisk ikke noen hunder i vår kommune tilbakelegger like mange km iløpet av ei uke)

Sjøl om det forøvrig ikke har noe med HI å gjøre ;)

Ser ikke noe grunn til at du ikke skal være enig i utsagnet. Huskyer representerer ikke akkurat majoriteten av alle hunder her i verden. Det er èn rase. Og de er brukshunder og får brukt kroppen sin, om de får muligheten. Vanlige familiehunder, og jakthunder som blir brukt til det et par uker i året, har ikke noe nytte av å stå oppstallet slik som det der. Mannen i gata skaffer seg jo hundegård fordi han tror det er en fin erstatter for å aktivisere hunden sin. Det er vel så motsatt av aktivitet som det kan få blitt. Huskyer som blir brukt til hundekjøring og som står i gård når de ikke trekker, går IKKE under majoriteten. Det er du vel enig i?

Back
Topp