Spm. angående barnehage :)

*mylittleangel*

Forelsket i forumet
Vesla begynner i barnehage til høsten og har søkt og fått 100% plass. Søkte 100%plass fordi jeg har 6ukers turnus som gjør at jeg jobber veldig forskjellig fra uke til uke, men jobber jo bare 60% så har ikke lyst til å ha henne i barnehagen de dagene jeg ikke jobber. Men hvis vi søkte 60% plass bare så hadde vi vel fått faste dager i uken og det funker ikke med min turnus. Men syns barnehagen det er greit at vi bruker plassen så lite?
Og syns dem det er greit at det blir et par dager i uken hun har fri, men at det ikke er samme dagene hver uke?

Kan jo bli litt uoversiktlig for dem tenker jeg på, men vil jo ikke ha henne fullt i barnehagen når jeg har mulighet til å ha henne hjemme noen dager i uken, men med turnusen min så er det umulig å ha faste dager.....

Når du har fått 100% står du fritt til å bruke så mange av dagene som du selv ønsker, ja. Men du må nok likevel betale for 100%, selv om du bare bruker 60%.

Kittekat skrev:
Når du har fått 100% står du fritt til å bruke så mange av dagene som du selv ønsker, ja. Men du må nok likevel betale for 100%, selv om du bare bruker 60%.

Selvfølgelig tenkt å betale 100%, men tenkte på om de syns det er greit at det blir forskjellige fra uke til uke hvor mange og hvilke dager hun er der, eller om de ønsker at det er mer forutsigbart..... 

Tror ikke det er noe problem så lenge du sier i fra de dagene barnet ikke skal i barnehagen. De fleste barnehager har et klokkeslett de ønsker beskjed innen.

Ikke noe problem så lenge de vet før kjernetiden begynner at hun ikke kommer, sånn at de ikke venter om de skal på tur el.
Men hvis du vet at du kommer til å ha henne hjemme et par dager over en toukers periode så kan du jo si fra om det tidligst mulig. Hvis mange unger er vekke en dag så er det jo en fin dag for de ansatte om noen skal ha avspasering feks.
(når jeg jobbet i bhg var det gjerne lite unger der i dagene før jul, så da var det mange som tok ut ferie/avspasering, det samme med skolens høstferie feks.)

Så lenge du har 100% plass så bestemmer du selv når barnet ditt skal være der. Gi dem beskjed om at du jobber turnus og derfor kommer til å ha barnet ditt hjemme på dine fridager. Det kan ikke de si noe imot. Hvis du vet hvilke dager du jobber så gi dem en oversikt i begynnelsen av uken så vet de hva de har å forholde seg til. Vær flink til å si i fra de dagene dere tar fri, så vil ikke det bli noe problematisk.
Tror også jeg har hørt om de barna som har redusert plass, selv om man jobber turnus og er der deretter, selv om det er forskjellige dager fra uke til uke.

Back
Topp