Spiste salat i syden...

• Trådstarter Trådstarter
  • Opprettet Opprettet

Guest
Hei! Jeg har nettopp vært en tur på Kreta. Er nå 13 uker på vei.. Jeg klarer ikke å spise varmmat pga kvalme, så da jeg var der spiste jeg en del gresk salat. I ettertid har jeg lest at det ikke er bra å spise salat i utlandet.. Salaten inneholdt også fetaost, men denne vet jeg at var pasteurisert. Nå er jeg kjempebekymret og redd for at jeg har påført babyen min noen skade ved å spise dette...! Hva bør jeg gjøre?

Heisan!

Jeg skjønner godt at du blir urolig av dette! Vet heller ikke om det er noe trøst å si at før i verden, for sånn ca 10-20 år siden, spiste vi det meste mens vi var gravide, og i de aller fleste tilfellene, gikk det uten problemer!
Det er bare det, at en nå har undersøkt og forsket mer på dette, slik at en nå FOR SIKKERHETS SKYLD, ber gravide være forsiktige med å spise salat bl.a. i syden, pga fare for toksoplasmose smitte. 
Faren er uansett veldig liten, hvis du ikke har spist på de mest lugubre steder, så jeg hadde prøvd å roe med ned med, at dette sannsynligvis går kjempefint!!!!
Ikke plag deg mer med det, du kan ikke gjøre noe som helst fra eller til nå :)
Gjort er gjort - og spist er spist :)
Babyen din tåler mer enn du tror!

Mvh jordmor Grethe

Back
Topp