Spiste krabbekjøtt!

LykkeLykke88

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg spiste en halv krabbe i går og fant ut i dag at det kunne være farlig
Noen som vet hva konsekvensen kan bli av det?
Jeg er 11 uker på vei og litt småbekymret..

Jeg har fått til svar av både jordmor & legen at krabbe,og  andre skalldyr kan man spise :) Det er når amminga starter en skal holde seg borte fra krabbe tror jeg

åssen krabbe? du kan spise det hvite kjøttet gjennom hele svangerskapet, men hold deg langt unna "innmaten" sier de.

Spiste det som var i krabbeskallet..
Hørt at innmaten i kloa ikke er farlig, men unngå det brune i skallet på grunn av mulig høyt innhold av dioksiner og giften PCB...

Du kan trygt spise krabbe  som gravid.
De krabbeskallene som er fyllte har man jo bare putta alt det hvite oppi tomt skall til pynt

hei 
krabbekjøttet (det hvite i krabben) er trygt, både under amming og svangerskap. 
ser det er mye forvirrende kunnskap om kosthold når en er både gravid og når en ammer ute å går. 
men all mat er lov når en ammer, dette har ingenting med noe annet enn gammel tro ikke forskning. 

all mat er ok mat, selv når en ammer. 
bare hold dere unna alkohol og rusmilder så er barnet fornøyd som regel. 
og om barnet ditt reagerer på hva du spiser så er det ikke slik at det gjelder alle barn... 
mvh meg

Krabbe og annet skalldyr er vel ikke spesielt farlig i graviditeten... Er vel når du ammer du skal holde deg unna?

tror at det meste av mat i små mengder er helt greit. Du trenger sikkert ikke leve av krabbekjøtt men det har nok ikke skadet babyen å få et måltid av den sorten! 

Man kan helt fint spise krabbe i svangerskapet, også mens man ammer! Det man skal passe seg for er paven!

les inne på mattilsynet sine sider under gravid! mener det var den siden.eg har flere ganger fått vite att selve krabben kan være farlig!! men krabbeklør går fint!!

hegemo skrev:
les inne på mattilsynet sine sider under gravid! mener det var den siden.eg har flere ganger fått vite att selve krabben kan være farlig!! men krabbeklør går fint!!

Da vil jeg svært gjerne vite hvorr du har fått vite det hen? Det er IKKE sarkastisk ment! Jeg har igjennom begge mine svangerskapet fått beskjed fra både lege og jordmor at det er helt trygt.

Back
Topp