Spiste kjøtt som var litt blodig

Fru.G.H.

Flørter med forumet
Påskekyllingene 2020
Har ikke stresset så veldig over farene ved å spise kjøtt frem til nå, har alltid passet på at det er kjernetemperatur på minimum 65 grader. Men i dag laget jeg lammecarre og ved oppkjæring var den lys rosa mello62/65 grader. Men så etter å ha spist at den ene biten var litt mørkere rosa enn de andre og at det var bittelitt blod. Skal til jordmor om 12 dager.... skal be om å få testet for toxoplasmose. Har ikke antistoffer mot det fra før.
 
Huff, ekkelt å oppdage. Det er jo veldig liten sannsynlighet for at du har fått i deg noe skadelig, men det er nok lurt med en test likevel :)

Håper ikke at du stresser med det nå, det hjelper jo i hvert fall ikke å bekymre seg.
 
Slapper litt mer av nå etter å ha pratet med noen om beskymringen. Drar til legen og tar blodprøve neste uke, prøver å tenke at det går greit denne gangen. Leste og at om det skjedde en sjelden gang å spise ikke tilstrekkelig tilberedt kjøtt var det liten sjangs for smitte. Større om enn spiste slik kjøtt ofte. Så satser på det.
 
*sniker*
Jeg ville ikke bekymret meg så veldig. Senk skuldrene og regn med at sannsynligvis har du ikke fått i deg det. Er som regel vanskelig å få det i seg. Jeg har ikke antistoffer, altså derfor ikke fått det i meg før. Og jeg er over 30, spiser gjerne rått kjøtt. Har spist tartar, carpaccio ol. i utlandet også. (ikke som gravid såklart :)
Men altså sjansen for at dette har gått bra er veldig stor.
 
I går var jeg på restaurant og spiste storfekjøtt som jeg bestilte med beskjed om at det måtte være helt gjennomstekt. Jeg spiser veldig lite kjøtt og tilbereder det aldri selv, men må bare spise det jeg får i meg om dagen. Jeg må innrømme at jeg ikke er helt sikker på hva som defineres som godt nok stekt. Det rant ikke noe blodig saft ut av kjøttet, men det var lyserosa enkelte steder ellers var det brunt. Er det sånn at det ikke skal ha noe tegn til rosa og være helt brunt? Føler meg passe dum som ikke sjekket opp dette i forkant, jeg var så sliten i går.
 
Back
Topp