Spiste gammel yoghurt

Solsikke85

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei,

Jeg er gravid 5+0 og spiste i dag en yoghurt som gikk ut på dato 27. desember. Oppdaget det selvfølgelig ikke før jeg hadde spist den opp. Er en type jeg spiste daglig for fem-seks år siden og ikke har spist siden.

Syntes ikke den var like god nå, men tenkte ikke spesielt over det (smakte ikke "dårlig"). Det var først helt til slutt da jeg spiste av det som hadde vært på lokket - som smakte akkurat slik jeg husket det, at jeg begynte å lure litt og sjekket datoen.

Er det noen som vet om det kan være farlig? Er det noe jeg kan gjøre?

Helt sikkert ikke farlig. Hadde den vært ødelagt hadde du heller ikke fått den i deg mest sannsynlig

Ikke farlig, hadde den blitt dårlig ville du merket det lenge før du hadde spist opp. Yoghurt er et syrnet produkt holder som oftest lenge over dato hvis det er oppbevart rett :)

Yoghurt er et syrnet melkeprodukt og sånn sett allerede «dårlig», og holder seg flere mnd etter utløpsdato hvis den er oppbevart riktig.

Tusen takk, kjære dere! :) Veldig beroliget nå. Var også i kontakt med en lege jeg kjenner, som sa at dette ikke var grunn til bekymring. Var tilløp til panikk, der gitt!

Jeg har aldri vært nøye med dato på yoghurt og lignende, ei heller i svangerskapet.
Jeg sjekker alltid lukt og smak generelt på matvarer som har gått ut på dato, før jeg evt kaster, men nå er jeg mer nøye med kjøtt da. ;)

Hei,

Jeg er gravid 5+0 og spiste i dag en yoghurt som gikk ut på dato 27. desember. Oppdaget det selvfølgelig ikke før jeg hadde spist den opp. Er en type jeg spiste daglig for fem-seks år siden og ikke har spist siden.

Syntes ikke den var like god nå, men tenkte ikke spesielt over det (smakte ikke "dårlig"). Det var først helt til slutt da jeg spiste av det som hadde vært på lokket - som smakte akkurat slik jeg husket det, at jeg begynte å lure litt og sjekket datoen.

Er det noen som vet om det kan være farlig? Er det noe jeg kan gjøre?
Hvis du ikke reagerte på smaken vil jeg ikke tro dette er noe problem.
Utover at man blir dårlig, er det heller ikke farlig å bli litt matforgifta. Men det tror jeg nok ikke du blir :)

Back
Topp