Spist løk - 32 timer etterpå fikk baby vondt i magen. Sammenheng?

Bkno4027972

Blir kjent med forumet
Hei.

noen som vet hvor lang tid det tar før maten vi spiser går i melken? Jeg spiste en del løk til middag i forgårs og i natt har baby (en uke gammel) hvert helt utrøstelig med tydelig magevondt. Jeg lurer på om det har noe med løken å gjøre? Det var jo ganske lenge etterpå at hun fikk vondt. Spiste ikke noe av betydning for det i går.
 
Nesten garantert ikke. Magevondt er stort sett tilfeldig og handler mer om at fordøyelsessystem omstiller seg på verden utenfor magen og å håndtere en stadig større mengde mat. Det kan og være overstimulert, kveldsuro eller andre ting. Det med at mors kosthold kan gi baby plager er med visse unntak (blant annet påvist melkeproteinallergi og koffein) bare gamle myter.

https://ammehjelpen.no/hva-kan-du-spise/
 
Hei.

noen som vet hvor lang tid det tar før maten vi spiser går i melken? Jeg spiste en del løk til middag i forgårs og i natt har baby (en uke gammel) hvert helt utrøstelig med tydelig magevondt. Jeg lurer på om det har noe med løken å gjøre? Det var jo ganske lenge etterpå at hun fikk vondt. Spiste ikke noe av betydning for det i går.

Nei, det er veldig sjelden sammenheng mellom det du spiser og mage ondt. Og da er det mye oftere melkeprotein som er problemet.
 
Nesten garantert ikke. Magevondt er stort sett tilfeldig og handler mer om at fordøyelsessystem omstiller seg på verden utenfor magen og å håndtere en stadig større mengde mat. Det kan og være overstimulert, kveldsuro eller andre ting. Det med at mors kosthold kan gi baby plager er med visse unntak (blant annet påvist melkeproteinallergi og koffein) bare gamle myter.

https://ammehjelpen.no/hva-kan-du-spise/

Som jeg skulle sagt det selv. Mange mammaer som kutter ut unødvendig mye matvarer
 
Jeg har også hørt det damme som de andre her sier.Finnes ingen bevis for at det du spiser gir barnet magevondt gjennom melken, med unntak av melkeprotein.
 
Garantert ikke. Mine har hatt de samme smertene som mange babyer hvor mor kutter mat, det ironiske er at mine 2 eldste fikk mme. Nå får nr 3 mm og har akkurat de samme luft plagene som de to andre. Babyer får veldig vondt av litt lift i magen så ville heller forebygge og hjelpe babyen i forhold til luft.
 
Back
Topp