Spist kylling som var utgått på dato

Smurfie

Forelsket i forumet
Hei. Det var mannen som var innkjøpsansvarlig til dagens middag. Jeg tilberedte og vi spiste som vanlig. Da vi skulle rydde opp etter å ha spist, så jeg at datoen på kyllingen viste 21.02.15, mao. tre dager over siste forbruksdato. Nå er jeg bekymra og sinna på meg selv for å ikke ha sjekka datoen før jeg spiste :( Er gravid i uke 15 og ble redd for å ha gjort noe veldig galt :( Noen med erfaring her??

Du hadde merket det om kyllingen er dårlig. Det lukter død :o når det kommer til datovarer så kan man som regel lukte seg fram på dårlige varer. Ikke kjeft på deg selv for det, norske datoregler er litt for strenger :)

Det var kyllingfilet i ferdig innpakka stekepose, så lukta ikke på den i rå tilstand. Men ferdig stekt (glemte av den litt, så den ble godt stekt) smakte den fortreffelig. Takk for gode svar, det beroliga meg veldig! :)

Da gikk det nok bra, men hadde gitt mannen en liten lekse om kjøkkenhygiene ol.

Det har nok gått fint ;) Så lenge den var stekt helt gjennom og ikke smakte rart, er den nok trygg

Datoene har ofte god margin og med at dere stekte kjøttet godt så går det nok helt fint :)

Back
Topp