Spisevegring

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Virker som mini har spisevegring..

Vi måtte begynne med flaske og erstatning, så jeg delammer for tiden. Nå vil ikke baby ha hverken flaske eller pupp, spiser som normalt på natten da.
Er det bare en periode som går over av seg selv?
 
Virker som mini har spisevegring..

Vi måtte begynne med flaske og erstatning, så jeg delammer for tiden. Nå vil ikke baby ha hverken flaske eller pupp, spiser som normalt på natten da.
Er det bare en periode som går over av seg selv?
Legger lille på seg som den skal? Spiser vel noe ila dagen?
 
Er det noe som har endra seg i det siste? Kan det være utviklingssprang? Nylige vaksiner?

Ville fortsatt å legge baby til brystet til alle måltider, uten å tvinge brystet på baby, deretter tilby flaske og langsom flaskemating. Ønsker du å til fullamming igjen? Prøv gjerne hud mot hud og tilbakelent amming. Ha god tid og gjør det komfortabelt for deg sånn at dere har god tid og se om baby kanskje søker etter brystet selv.
 
Har du prøvd begge bryst, du ut sikkert gjort det, men eg har en baby som kun tar ene siden plutselig :wideyed:
 
Her har også baby plutselig begynt å nekte Venstre bryst! Men får lurt henne ved at jeg legger meg såpass på siden at det øvre brystet kommer såpass lang ned at hun får spist av det. Hun er litt over 10 uker, kanskje normalt ? Siden det er fler her med omtrent samme problem:eek:
 
Her har også baby plutselig begynt å nekte Venstre bryst! Men får lurt henne ved at jeg legger meg såpass på siden at det øvre brystet kommer såpass lang ned at hun får spist av det. Hun er litt over 10 uker, kanskje normalt ? Siden det er fler her med omtrent samme problem:eek:
Omg!! Det skjer her også bare med høyre. Herreguud hvor mye vi skal styre med. Min er straks 10 uker.
 
Eniiig.... mye kaving både når vi sitter, ligger, går, bakoverlendt, u name it! Blææh, blir bekymret for at hun ikke spiser nok iløpet av dagen:angelic:
Nei, er noe merkelig som skjer her. Før kunne hun spise litt når jeg la til bryst før søvn. Nå er det bare fullstendig klikk og nekter. Så blir det å fokusere på ei lita lur så hun våkner og kan være litt sulten. Nå MÅ det gå 3 t ++ noe annet er ikke snakk om.... gjør jo ting veldig vanskelig og tror jeg må ta en kontroll vekt før jul eller ringe å forhøre meg litt ;) alt er blitt så anderledes enn det vi er vant med :sour:
 
Det gikk over her også! Takk og pris, var nesten så jeg ringte legen. Spiste kanskje maks 40ml på dagtid, men hadde gode tissebleier så hvor hun fikk væske fra aner jeg ikke..

Nå spiser hun mer enn noen gang, det gleder et mammahjerte!
 
Plutselig gikk det seg til her også, heldigvis ;)
 
Her har vi også hatt en del problemer med ammingen, det ble oppdaget at ho la på seg for lite, så vi så oss nødt til å begynne å gi mat på flaske for å se hvor mye hun fikk i seg. Det har resultert i total nekt for å ta pupp, ho kan spise i 2 minutter før ho klikker helt å blir hysterisk, men nå legger hun i hvertfal på seg som ho skal. Jeg har valgt å pumpe ut mm så ikke jeg skal miste melken, men det er utrolig slitsomt og tidkrevende så vi får se hvor lenge jeg orker. Håper i det lengste at vi skal få til ammingen igjen.
 
Virker som mini har spisevegring..

Vi måtte begynne med flaske og erstatning, så jeg delammer for tiden. Nå vil ikke baby ha hverken flaske eller pupp, spiser som normalt på natten da.
Er det bare en periode som går over av seg selv?
Sniker. Dette er brystvegring, og veldig vanlig. Det kan ta tid, og for noen barn må de feks være på stille og mørkt rom for at de ikke skal være så nysgjerrige på alt annet. Vær forsiktig med flaske og mme hvis dere ønsker å amme videre, for produksjonen går ned hos dere og babyen blir vant med det over puppen. Selvsagt må dere se an at babyen ikke blir slapp og sultes.

De beste rådene er å fortsette å tilby pupp, aldri presse. Prøv å være rask å legge baby til puppen akkurat når de driver og våkner fra hviler osv men før ordentlig våken. Prøv mørkt og stille rom, evt prøv det motsatte: klem en leke under armen som baby fikler med mens du ammer, eller sett deg sånn at baby ser tv mens du ammer. Og vent, vær tålmodig. Det pleier å gå over. Dette hjalp i alle fall meg, mon datter f august 2019 hadde brystvegring i nesten tre måneder rundt jul og ut over. Må fremdeles la henne lese litt i bok mens hun ammes osv,men ammer fremdeles. :)
 
Back
Topp