Spisestol

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Kan man bruke stokke sin nyfødtsittedings i alle tripptrapp-stoler? Evt andre tips til stoler de kan ha nå, så han får vært med rundt middagsbordet

Og sånn generelt: når kan babyen sitte? Altså, sånn i sofan og sånn. Han blir så utålmodig av å ligge, vil liksom sitte og følge med. Men har hørt de ikke skal sitte så mye, for da blir ryggen dems skjev.

HS her sier at de skal sitte minst mulig før de klarer å sitte selv.... Jeg har såvidt brukt litt vippestol og hun sitter når hun er på fanget. Frøkna her har vært skjev i ryggen(bananform) og dermed ble det feilbelastning i bilsete, bæresele osv som førte til vondter, så vi er nok ekstra påpasselige.

Her sitter han på fang, vil ikke ligge lenger. Så sitter han en del i vippestol. I sofa har vi han stort sett liggende.

Newbornsetet til Stokke kan brukes på alle nyere tripptrappstoler. Vi har kjøpt det brukt og er veldig glad for det :) lille sitter der gjerne hvis vi spiser og han ikke vil være alene i lekegrinda f.eks :) tror også det er fint når han skal få smake på litt mat etterhvert.

Nyfødtsetet til Stokke tripptrapp passer alle stoler som er produsert etter mai 2003 mener jeg det er. Men vi har tripptrappstol fra jeg var liten og har allikevel kjøpt nyfødtsetet. Det er en ting på setet som egentlig skal komme bak en av bøylene på stolen, men siden det er en gammel stol er bøylen akkurat litt for tjukk til at tingen kommer rundt. Men setet sitter allikevel fast i stolen. Vi sto å ristet stolen og setet flyttet seg ikke en millimeter. Gutten min elsker å sitte i stolen når vi spiser middag eller henger opp klær eller lignende. Er nok artig å få være med å gjøre ting og se litt :D

Kjære alle sammen som bruker/vurderer newborn sett til Stokke tripp trapp!

Det kan fint brukes til de gamle stolene også - det er bare det at setet da ikke låses fast på samme måte som på de nye stolene (etter 2003) - det mer klemmes fast ;)

Her har vi bare gamle stoler (da det ble veldig dyrt å kjøpe 3 nye stoler) så vi brukte newborn til storebror på gammel stol i 6 mnd-tid i 2013 og har brukt det fra dag 1 til lillesøster også. Bruke det frem til hun kan/vil sitte.

Er så innmari kjekt å kunne ha henne med til bords når vi samles til måltid morgen og middag (av og til felles kvelds).

Selve setet er også fint å bruke om du vil ha med baby opp på kjøkkenbenken - sett henne da lengst inn på benken og ha med pinnen med leke på - da kan de både se på hva du holder på med når du lager mat - samt leke litt <3

Vi bruker en tripp trapp stol samboeren brukte da han var liten, sikkert fra tidlig 90-tallet.newborn setet passer fint det! Så kan gå god for at det går ;)

Back
Topp