Spisesett til baby

BergOgDal

Flørter med forumet
Vi har begynt ned smaksprøver og npr skal baby spise ordentlig grøt (altså flere skjeer haha)
Vi begynte npr baby var 4 mnd, nå er det 5mnd, så sitter ikke selv, må mates. Tenkte å kjøpe baby spise sett i silikon, men jøjje meg jeg aner ikke hva jeg skal velge og alt e sp dyrt! Tenker en skje baby kan holde selv og jeg kan mate og tallerken og tutekopp. Noen har noe anbefalinger? Må kanskje ka en spnn smake skje med hull inni også...? I dunno...

Vi har begynt ned smaksprøver og npr skal baby spise ordentlig grøt (altså flere skjeer haha)
Vi begynte npr baby var 4 mnd, nå er det 5mnd, så sitter ikke selv, må mates. Tenkte å kjøpe baby spise sett i silikon, men jøjje meg jeg aner ikke hva jeg skal velge og alt e sp dyrt! Tenker en skje baby kan holde selv og jeg kan mate og tallerken og tutekopp. Noen har noe anbefalinger? Må kanskje ka en spnn smake skje med hull inni også...? I dunno...
Man trenger ikke silikon, men vil du ha noe som ikke er knuselig så er det eller tre det tryggeste alternativet. Vi klarte oss med ett fat og en skål i silikon, og en babyskje og babygaffel i tre. Men brukte like mye fat og skåler i keramikk. Ved rundt 1-1.5 år fikk de bare bruke vanlig barnebestikk i metall. Og drikkeflaske i rustfritt stål med tut eller vanlig glass/kopp. Det billigste er jo å dra på en bruktbutikk og få tak i fat/skål/glass/kopp som det ikke er krise om knuser :) Mine barn hadde aldri noen greie med å dytte servise i gulvet, så her i huset er det jeg selv som har knust mest :bag: :smiley-ashamed004

Bruk det du har. Hvis det på sikt ikke funker kan du se etter noe annet. Det billigste (fordi du ikke kjøper noe nytt) og mest miljøvennlige for ungene er porselen

Bruk det du har. Hvis det på sikt ikke funker kan du se etter noe annet. Det billigste (fordi du ikke kjøper noe nytt) og mest miljøvennlige for ungene er porselen
Sant, men man må også ta i betraktning personligheten til ungene og hvor gamle de er. Jeg hadde ikke gitt porselen til noen av mine gutter før de fylte 1 år med mindre jeg hadde lyst til å bruke det som "engangs-service". :wacky:

Back
Topp