Spiser ting jeg ikke skal

SweetWild

Flørter med forumet
Aprilspirene 2025
Jeg følger kostholdsrådene som er anbefalt for gravide, men fortsatt klarer jeg å glemme meg bort.

I går var det en burger som hadde en lite snev av noe lyserosa i midten, og i dag var det brie. Skal sies at brien var smeltet, men føler meg fortsatt som en forbanna idiot etterpå og tenker at nå har jeg ødelagt alt. Jeg er på jobbreise, så det blir mat ute hver dag. Hjemme er det null problem :smiley-ashamed004

Er det nooen andre som kan relatere?:arghh:

Jeg har sikkert spist ting som er ikke lov( eks. røkt leks) med de forrige svangerskapene mine, men barna lever og hadde det bra. Sikkert ikke krise.

Klarer ikke å spise så mye denne gangen pga oppkast og mye kvalme. Har ikke lyst på noe mat enn smoothie eller noe lett.

Det går nok bra.

Asså jeg og spiste biff her om dagen som hadde rosa i midten. Og glemte meg bort og tok en slurk energi drikk en dag og :banghead:
Tenker som så at det stort sett går bra. Folk går jo månedsvis uten å vite de er gravide noen ganger, og både spiser og drikker normalt, så de små tingene vi glemmer oss bort på skal det mye til får noen store konsekvenser.

Jeg kan ikke spise burger og biff som er gjennomstekt. Jeg tenker litt er ok og råvarer og matkontroll i Norge er strenge. Om jeg har lyst på en bit brie er det ingen krise.

Streng med datoer på mat og veldig møtevirksomhet utland.

Slapp av det går nok helt fint :)

Røykelaks kan man vel spise? Samme med brie dersom den er varmebehandlet? Dette har jeg spist MASSE i sv.skapene før, da jeg har funnet frem til at det er helt ok. Med røkelaks/ørret skal man bare passe på å spise det godt innenfor holdbarhet og at den ikke har ligget åpnet lenge :)

Og dersom du ikke ble sykt av maten mener jeg det har gått ok? Rett meg om jeg tar feil.. mener det er om maten inneholder bakterier som du blir syk av at fosteret også kan ta skade? :)

Back
Topp