Spiser så lite

linko

Forumet er livet
Emma er så småspist når det gjelder brød, vil helst bare ha grøt, og da har hun ikke magemål virker det som.

Men hun har nå spist 1/2 skive,1/2 banan og 1 dl cultura til lunsj.

Er dette altfor lite?

Syns ikke det høres lite ut. Her har Oliver nettopp spist en skive og litt melk.
Som Emma så virker det heller ikke som Oliver har magemål når det gjelder grøten, kunne sikkert spis en liter grøt han.

Linnea spiser lite til lunsj hun også. Får i henne nesten en halv skive,en liten yoghurt og vann. Men tenker hun sier i fra hvis hun er mer sulten før middag[:)]

Takk for svar. Da er det kanskje ikke så ille allikevel da.

Det var bare det at Emma har ligget akkurrat på gj.snittet på vekt når vi har vært på kontroller, men nå lå hun under streken. Men er
sikkert fordi hun er så aktiv om dagen det da. Hun spiser jo bra til de andre måltidene.

Syns ikke det hørtes så verst ut! det er det Alma spiser på en vanlig dag [:)]
Ville gjerne fått i henne mer, men det nytter ikke...

Det er nok fordi hun er aktiv at hun har kommet under streken! [:)] De vokser jo i rykk og napp også [:)]

syns det var bra med mat eg [:)] Her er eg heldig om eg får i ho 1/2 skive til lunsj! Grøten må lures i ho med fruktmos på, ellers åpner ho ikkje munnen engang- ikkje enda etter 12-13 timer soving!!  Einaste som går ned frivillig er fruktmos og middag... Så eg syns du er heldig [8D]

ORIGINAL: mammajuli/oktober

Jeg synes heller ikke det hørtes så lite ut, men forstår at du lurer.. Her går det veldig opp og ned og nå for tiden må alle mat lures i henne. Jeg er så lei av å leke meg gjennom alle måltidene. [8D] 

Hvis du synes hun får i seg for lite mat kan du jo tilby henne litt grøt etter  brødskiva. Da vet du at hun har fått i seg nok hvertfall. Jeg gjør omvendt for tiden. Tilbyr grøt først også får  hun litt brød.

Jeg ha gitt henne grøt om hun har spist veldig lite. Men vil helst unngå å gi henne grøt. Jeg tror hun rett og slett spiser mindre brød fordi hun vet at grøten kommer da. De kan jo være ganske så utspekulerte allerede nå.
Hun spiser bra til de andre måltidene, og ikke noe tull[:)]

Back
Topp