spiser så lite..

Rosa08_Blå10

Elsker forumet
sønnen min på litt over 2 mnd spiser så lite..
Jeg ammer han ca hver 3 time på dagen og hver 5 time om natta. ( ANER IKKE hvor mye han får i seg da men virker ikke som det er sånn kjempe mye). Så får han kveldsflaske.. nekter spise mer enn 100 ml flaske på kvelden..
har trodd han har hatt kumelkallergi (pga magesmerter og hyl hele natta etter MME) så gikk over til å prøve ut en MME uten kumelk, nå vil han ikke ha den "vanlige"... Er det farlig forresten at han spiser den uten kumelk om han ikke har allergi? har ikke sjekket det hos legen men han skrek og skrek av 3 forskjellige vanlig MME'er og nektet nesten tilslutt å spise noe derfor måtte jeg bare prøve noe annet for å få i han mat rett å slett...

dytter... men synes ikkje det høyres ut som han drikker lite...
joakim ammer ca kvar 3. time døgnet rundt, og er ikkje alltid han ligger så lenge med puppen :P

ORIGINAL: sorciere_

joakim ammer ca kvar 3. time døgnet rundt, og er ikkje alltid han ligger så lenge med puppen :P

jeg hører ikke så veldig mye svelging.. han sovner veldig fort når jeg ammer han.. så er redd han får i seg lite.. men kanskje han får i seg mer enn jeg tror.. :/

ORIGINAL: Marinah

jeg hører ikke så veldig mye svelging.. han sovner veldig fort når jeg ammer han.. så er redd han får i seg lite.. men kanskje han får i seg mer enn jeg tror.. :/

noen barn spiser fort og andre spiser seint.. eneste måten å finne ut av det på er jo å veie han [:)]

Hvis han går opp i vekt får han vel i seg det han trenger når du ammer han. Hvis du er bekymret kan du jo stikke innom helsestasjonen og kontrollveie innimellom.

Ungene får ofte i seg mer enn det man tror når de ammes. Jeg har også en følelse av at gullet mitt spiser for lite, men det er fordi han spiser sjelden. Her kan det fort gå 4-5 timer mellom hver gang han skal ha mat (6-7 på natt), men jeg hører jo at han spiser fort og mye når han spiser og han går jo opp i vekt.

ja, du kan sikkert berre ringe HS å høyre om å få komme på kontroll :) men korleis er formen?? Våken eller slapp?
det kan og hende brysta dine spruter ut melk som berre p.... ;P :)

syns ikke det hørtes ut som babyen din spiser lite... Her ammes det ca hver 3-5 time på dagen også om natten. På kvelden har jeg ofte gitt mm på flaske for å sjekke hvor mye hun spiser, da er det maks 90 ml hun spiser.. Idag hadde hun 80 ml å da går det mange timer til hun spiser ijenn. Hun er 3 mnd på onsdag :)

ja, du kan sikkert berre ringe HS å høyre om å få komme på kontroll :) men korleis er formen?? Våken eller slapp?

formen hans viker helt fin den..- nå er han jo sjuk da.. forkjølet så er jo litt ekstra grinete.. når jeg har pumpet før har det ikke kommet ut så mye.. men kan jo hende det kommer mer når han spier.. har sjeldent melkespreng og sånn så føler på meg han får i seg veldig lite :(..

ORIGINAL: EgVilMenfårDetKjeTil

syns ikke det hørtes ut som babyen din spiser lite... Her ammes det ca hver 3-5 time på dagen også om natten. På kvelden har jeg ofte gitt mm på flaske for å sjekke hvor mye hun spiser, da er det maks 90 ml hun spiser.. Idag hadde hun 80 ml å da går det mange timer til hun spiser ijenn. Hun er 3 mnd på onsdag :)

til tider går det ofte 6 timer til han spiser når han har fått flaske med 100ml..
jeg synes jo det er ekstremt lenge.. :/

Ungene er jo forskjellige også da, men kan jo hende han har litt mindre matlyst om han er syk da. Men eneste måten å finne ut om det er nok er å veie han

ORIGINAL: Marinah

formen hans viker helt fin den..- nå er han jo sjuk da.. forkjølet så er jo litt ekstra grinete.. når jeg har pumpet før har det ikke kommet ut så mye.. men kan jo hende det kommer mer når han spier.. har sjeldent melkespreng og sånn så føler på meg han får i seg veldig lite :(..

Jeg har knapt hatt bryst spreng siden han var 3 uker!! Bare da det f.eks han har sovet 6 timer om natten. Det er helt normalt[;)]

Back
Topp