Spiser så lite av gangen...

amliv88

Gift med forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Nå er lillegutt 3 dager og jeg har fått masse melk i brystene! Tingen er bare den at han spiser så lite av gangen, spesielt på morgenen og på formiddagen. Han spiser maks i 10 minutter før han sovner som en stein, jeg har prøvd å stimulere han til å være våken lenger når han spiser, men han sovner uansett hva jeg gjør. Etter han har spist disse korte måltidene kan det fort gå 2-3 timer før han vil ha mat igjen, på kvelden og natten vil han spise hyppigere og litt lengre. Er dette normalt? Skal jeg regne med at han får i seg nok siden han sovner og virker fornøyd? Han veide 3485 ved fødsel, 3232 i går og 3240 i dag.

Hvis han suger effektivt de ti første minuttene så får han nok mat for ungene får det den trenger i løpet av de minuttene :) spurte jordmor det samme spørsmålet som deg siden pia sovna å av vanligvis etter 10min :) men jeg hadde for lite melk så ho våkna bare etter en halvtime med søvn :p hvis han har våte bleier å får bæsj flere ganger om dagen eller en gang så e alt normalt :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Er du veldig i tvil kan du jo måltidsveie babyen?

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå er det vel ikke så stor mengde de trenger de første dagene heller? Min begynte ikke å suge før han var 4 dager, pumpet meg og ga han med kopp og da fikk han ca 10-20 ml per måltid :p hvis han sover og virker fornøyd vil jeg tro han får det han trenger. De er jo litt slappe de første dagene og.

Jørgen 12.02.14 <3

Slik du beskriver var min gutt også. Han spiste "lite" eller kort, ble fort trøtt og sovna alltid ved puppen. Trodde ikke han fikk i seg det han skulle. Så kom helsesøster på besøk og han hadde gått opp masse. Nå har jeg veldig mye melk, står gjerne flere stråler ut når det er litt spreng. Så han får i seg mye melk på kort tid. Helsesøster sa også at de helst skal ligge 10-15 minutter på brystet max iforhold til sårhet osv.

Tror det er helt normalt det du opplever og er du veldig usikker kan du jo veie på helsestajonen på mandag :)

Slik du beskriver var min gutt også. Han spiste "lite" eller kort, ble fort trøtt og sovna alltid ved puppen. Trodde ikke han fikk i seg det han skulle. Så kom helsesøster på besøk og han hadde gått opp masse. Nå har jeg veldig mye melk, står gjerne flere stråler ut når det er litt spreng. Så han får i seg mye melk på kort tid. Helsesøster sa også at de helst skal ligge 10-15 minutter på brystet max iforhold til sårhet osv.

Tror det er helt normalt det du opplever og er du veldig usikker kan du jo veie på helsestajonen på mandag :)

Det høres bra ut! Blir jo så bekymra og tenker så mye, vil jo bare han skal ha det fint :) Men da fortsetter jeg på samme måte så blir det jo kontroll av vekt på helsestasjonen i neste uke :)

Det kan fint variere litt i døgnet hvor ofte de spiser. Høres normalt ut. Det kan også fort endre seg om et par dager.

Det jeg pleide å gjøre når sønnen min sovnet ved puppen var å skifte bleie slik at han våknet og så la jeg han til igjen.

Min spiser også bare i sånn ca 6-9 minutter om gangen, men gud som han svelger.. Høres ut som det er høytrykk fra puppen når han holder på.
Så ble litt rolig av å lese her at han tar det han trenger. :)
En sjelden gang ligger han på puppen 20-30 minutter men da er det pauser inni også.

Har også kortere amminger nå enn tidligere. Nå ammer hun effektivt i ca 6-10 min. Men om morgenen og siste amming før vi legger oss om kvelden spiser hun i 15-20 min. Jeg bruker også å skifte bleie på henne så hun våkner og har lyst på pupp. Bruker å la henne sove i ca 3 timer før jeg skifter på henne, dersom hun ikke våkner av seg selv. Må pumpe begge brystene en gang når hun sover, for jeg får sånn spreng. I natt måtte jeg opp å pumpe to ganger og amme en gang.

Akkuratt samme her. 3 dager gammel og spiser mest på kvelden. Også tenkt at han virker så slapp osv på dagen og tenkt at noe er galt. Poden har akkuratt kvikna til igjen her. Frisk som en fisk med matlyst og våkne øyne.. Mini har gått ned fra 4390 til 4025, var helt normalt sa de.

Back
Topp