Spiser lite...

Anonym

Andre møte med forumet
Hei,

Min jente på 4 måneder og 1 uke har plutselig begynt å spise veldig lite. Jeg fullammer henne og har gjort det hele tiden. Brått nå har hun begynt å spise ekstremt kort og vil ofte ikke ha i det hele tatt og begynner å gråte når jeg legger henne til. Hun spiser i max 10 min, men det er sjeldent. På natten spiser hun en gang mellom 1 og 3 og da får hun nok i seg en del. Trenger jeg bekymre meg for at hun ikke får i seg nok? Eller er dette normalt?

:)

Hei!

Det er ikke uvanlig at de har en periode hvor de syns at verden rundt er mer spennende enn puppen, og at de da får et lite anfall av brystvegring. Dersom hun er frisk og i god allmenntilstand så er det ingen grunn til bekymring. Jeg vil tro at dette går seg til etterhvert. Bare la henne få bestemme når hun skal spise og ikke forsøk å press henne på brystet. De blir jo mer effektive til å tømme brystet også så det er godt mulig hun får ut like mye som hun har gjort før på kortere tid.

Det kan være lurt å amme et sted det ikke er så mye å se på akkurat mens dette står på. De fleste babyer vil die mer når de akkurat har våknet eller like før de skal sove så det kan være lurt å forsøke å legge inn noen amminger på de tidspunktene :)

Masse lykke til!

Med vennlig hilsen
Ammehjelper Ingebjørg :)

Back
Topp