spiser lite...

mamma lykke

Glad i forumet
har noen av dere opplevd dette hos deres babyer?

i løpet av den siste mnd så har natalie halvert mat inntaket sitt.
er veldig skjeldent at hun spiser opp middagen / grøten eller drikker hele flasken med mme. frokosten pleier hun å spise nesten alt.
til lunsj lager jeg alltid en flasek med 240 ml mme.før drakk hun alt,men no drikker hun max 40 ml.
til middag pleide hun å spise et helt middagsglass. men vist jeg er heldig no så får jeg i hun max et halv.
vanlig at hun ikke spiser mer enn 3-4 skjeier med middag.
det samme til kvelds... grøt og melk. men meste parten spiser hun ikke.

hun er kvikk og våken og leker masse,så er ikke beskymret for hun-
men synest det er rart at hun plutselig skal halvere matinntaket no når hun er blitt så aktiv.
skulle vel heller tro at det skulle være omvendt..??

er det tenner på vei kansje???
snuppa mi får dårligere matlyst når tennene er rett rundt hjørnet...

Har slitt litt med matinntaket her også. En god stund nå faktisk, spesielt med grøt og melk. Og idag kjente jeg en fortann som var poppet igjennom og enda en er på vei[:)] Så her tror jeg tennene har vært problemet for de fortennene har han styrt med lenge nå. Men tror han er litt melke lei også for vann det sluker han. Men melk er ikke populært lenger.

har slitt med det samme men begynner å ta seg virkelig opp igjen![:D] om det ikke er tenner (var ikke det i vårt tilfelle) så kan det være hun bare har en periode med mindre matlyst.. det er helt normalt..[;)]

bare følg me at det ikke går over lengre tid..og du kan jo reise å veie henne bare for å se at hun ikke er gått ned i vekt?[:D]

Har det samme her, inntaket har gått ned en god del og nevnte det på helsestasjonen. Var helt normalt og som hun sa, de har til nå ca 3dobblet vekten sin, de kan ikke fortsette med så stor vektoppgang framover, da ville vi veid 200 kg alle mann før man ble 10 år. Kurven skal flate litt ut nå.
En skulle ikke stresse og ikke prøve å dytte i barnet mer mat, det ga beskjed når det var mett.
Hvis en blir bekymret så er det jo bare å stikke innom helsestasjonen for en veiing, så ser en jo fort om dem får i seg altfor lite. [;)]

Trodde de ikke skulle ha tredoblet vekten før de var ett år jeg...? Hmm.[8|]

takker for svar [:)] hun har fått to tenner den siste mnd,så kan jo ha noe med det å gjøre ja... får bare følge med en stund og så får jeg evt ta en tur på helsestasjonen..

ett barn vil heller aldri sulte seg[;)] så lenge hu er aktiv og i god form er det ikke noe farlig tror jeg, me du kan jo hhøre med hs. emilia spiser meget meget lite enda, veier 10 kg og er 2 år he he, men hu hr aldri vært noe stro spiser og har det kjempe bra [;)]

Back
Topp