Spiser ingenting. Tips?

Pusemor

Glad i forumet
*MIA*
Så lille på 7,5mnd vil nå plutselig ikke ha grøt, hjemmelaget middag eller ferdige middagsglass. De to siste dagene har jeg fått i henne totalt 6ts med div. Hun ammer nesten ikke en gang! Men er blid, og leker og fiser rundt.

Er det noen som har opplevd det samme?
Noen som har tips?
Velmente råd?
Skal ringe helsesøster i morgen.

Matlysten kan gå opp og ned.
det kan være hun brygger på noe.
Det kan være tenner på gang.

Har du prøvd å gi brødskive? Brødskive med leverpostei i mikroskopiske biter går fint nå :)

Har hatt en lignende periode, og er tildels fremdeles i den. Det vil si at vi sliter litt på dagtid med lunch og middag. Må lure i henne maten, merker at hun ikke er kjempe gira. Spiser noen skjeer / biter av brødskiva , og så lukker hun munnen helt.
Ikke interessert overhodet! Og her i huset får hun meget variert kost, da alt blir laget fra bunnen.

Når hun er sånn, så funker det aller beste for oss, å dytte i henne brød. Grøten blir bare klin. Frukt puree klarer vi også å få i henne, pluss vann. Ofte er lunchen hennes en banan og litt van.

I dag har jeg tenkt til å prøve å ikke gi så heavy frokost , for å se om det kan hjelpe. Tror nemlig at den fyldige frokosten hun får, varer såpass lenge at hun ikke blir sulten på lenge. Vi har godt over til grovmelsgrøt nå, og merker at den metter godt. Hun sover godt, hele natten og er en fornøyd frøken.

Babyen min er i godt hold selv om hun spiser lite på dagen. Så er overhodet ikke bekymret altså. Men synes det er litt snodig disse matvanene hennes på dagen.

Mitt beste råd, er å lage opp litt pureer. Banan feks, metter veldig godt i den lille magen og er effektivt for fornøyelsen.
Ellers prøve å få i henne nok veske.
Er hun fornøyd så ville jeg ikke bekymret meg.

Vi har/hadde det likens. Lille på 7.5 mnd har "spist" grøt siden litt over 5 mnd. Gikk bra i begynnelsen. Så værre og værre. Gråt bare hun så skjeen til slutt. Så vi tok en pause i all fast føde. Kun amming i 3 døgn. Og når vi startet opp igjen fikk hun sitte selv i tripptrapp stolen. Går mye bedre med grøten nå. Middag har hun aldri vært noe særlig på.

Her gikk det bedre når hun fikk sitte i tripp trapp stol og holde en skje selv.

Har hatt en lignende periode, og er tildels fremdeles i den. Det vil si at vi sliter litt på dagtid med lunch og middag. Må lure i henne maten, merker at hun ikke er kjempe gira. Spiser noen skjeer / biter av brødskiva , og så lukker hun munnen helt.
Ikke interessert overhodet! Og her i huset får hun meget variert kost, da alt blir laget fra bunnen.

Når hun er sånn, så funker det aller beste for oss, å dytte i henne brød. Grøten blir bare klin. Frukt puree klarer vi også å få i henne, pluss vann. Ofte er lunchen hennes en banan og litt van.

I dag har jeg tenkt til å prøve å ikke gi så heavy frokost , for å se om det kan hjelpe. Tror nemlig at den fyldige frokosten hun får, varer såpass lenge at hun ikke blir sulten på lenge. Vi har godt over til grovmelsgrøt nå, og merker at den metter godt. Hun sover godt, hele natten og er en fornøyd frøken.

Babyen min er i godt hold selv om hun spiser lite på dagen. Så er overhodet ikke bekymret altså. Men synes det er litt snodig disse matvanene hennes på dagen.

Mitt beste råd, er å lage opp litt pureer. Banan feks, metter veldig godt i den lille magen og er effektivt for fornøyelsen.
Ellers prøve å få i henne nok veske.
Er hun fornøyd så ville jeg ikke bekymret meg.

Hva slags grøt lager du da du sier grovtmelgrøt? Jeg vil ha baby som sover hele natten! :p

Hva slags grøt lager du da du sier grovtmelgrøt? Jeg vil ha baby som sover hele natten! :p
Hei Iseliin,

Nå må du huske at vesla mi har sovet hele natten siden hun var noen få uker gammel, men det skader jo ikke å prøve:)

Kl 17:30 lager vi denne grøten som vi serverer henne:

2 dl vann
3 ss sammalt hvete

Kokes lett i 5-6 min.
Hell grøten i skål og bland så inn 1 hel banan.

(Du kan bløtlegge melet en times tid før du koker grøten. Da blir grøten rikere på jern. Jeg pleier dessverre ikke å gjøre det)

1 time sener får hun 160/180 ml mme, og blir lagt i sengen kl 18:30, hvor hun sover til 07:30 neste dag.

Lykke til:)
Må få høre om det funker :)

Hei Iseliin,

Nå må du huske at vesla mi har sovet hele natten siden hun var noen få uker gammel, men det skader jo ikke å prøve:)

Kl 17:30 lager vi denne grøten som vi serverer henne:

2 dl vann
3 ss sammalt hvete

Kokes lett i 5-6 min.
Hell grøten i skål og bland så inn 1 hel banan.

(Du kan bløtlegge melet en times tid før du koker grøten. Da blir grøten rikere på jern. Jeg pleier dessverre ikke å gjøre det)

1 time sener får hun 160/180 ml mme, og blir lagt i sengen kl 18:30, hvor hun sover til 07:30 neste dag.

Lykke til:)
Må få høre om det funker :)

Oi så smart! Da skal jeg prøve å lage den nå, så kanskje han er leggbar han her også :D nå har jeg ikke banan, men det er kanskje ikke krise?

Håper han snart får sove natten gjennom, det hadde vært godt for oss alle :p
Kan oppdatere om når jeg får lagt han i alle fall, tar å gir han grøt nå, kveldstell også flaske og i seng :D tipper vi er klare i seng til ca 19.20 senest :)

Ville ikke ha den grøten x) bare skar grimaser, så vi får bare øve mer :) men han fikk annen grøt han liker, spiste ikke så mye men han har vært og er ikke i form .. Han sover nå, håper det varer noen timer i alle fall :)
Kommer sikkert til å gå bedre i morgen:)
Prøv den til frokost:)

Sover han nå?

Takk for mange råd. Viste seg at hun er syk. Spydd i hele natt, og hele dagen kom det diare. Nå til kvelden ser det ut til at noe av appetitten er tilbake, for hun har ammet 4 ganger på 6 timer.

Kommer sikkert til å gå bedre i morgen:)
Prøv den til frokost:)

Sover han nå?

Han våknet igjen 19.40 og fikk resten av flaska, så sov han til 20.30 ca og var våken til 22.40 tror jeg det var før han sovna og sover enda :) så nå våkner han vel enten kl 03.00 også igjen mellom 04.00-05.00 ogsåå sover vi til 11 :p det er i alle fall sånn de siste dagene har vært ..

Takk for mange råd. Viste seg at hun er syk. Spydd i hele natt, og hele dagen kom det diare. Nå til kvelden ser det ut til at noe av appetitten er tilbake, for hun har ammet 4 ganger på 6 timer.

Uff stakkars.... Masse god bedring!

God bedring:-)

Masse god bedring til gullet❤️

Back
Topp