Spiser hele tiden!!!:-/ og tenner :-/

Mamma13

Glad i forumet
W spiser nå hver 2 time hele dagen/ ettermiddagen. Han får grøt 18, ikke fullt en hel porsjon , men ikke langt unna. Han spiste deretter 22-01.00 og 0530! Leste at økedager sluttet etter 3 mnd. Pluss at han snart spiser opp nipplene !!! Det er såå vondt:-/ blødde i stad. Ikke bare fordeler p få tenner så tidlig.

W spiser nå hver 2 time hele dagen/ ettermiddagen. Han får grøt 18, ikke fullt en hel porsjon , men ikke langt unna. Han spiste deretter 22-01.00 og 0530! Leste at økedager sluttet etter 3 mnd. Pluss at han snart spiser opp nipplene !!! Det er såå vondt:-/ blødde i stad. Ikke bare fordeler p få tenner så tidlig.
Hvor gammel er han? Min HS anbefalte oss å begynne med to måltid til dagen nå når hun nærmer seg seks mnd. Du kan jo også teste ut avokado om kvelden som skal være svært langsom og mettende :) uff slitsomt når det er slik

ImageUploadedByBV Forum1374228762.028946.jpg

Har dere fått denne på helsestasjonen? Hvis du leser på side 17. står det kanskje litt nyttig der :) Vet ikke hva du kan fra før.

*mobil app*

Du kan jo prøve og gi mme til kvelden og så blir han kanskje mer mett da?
Skal gi mme ett forsøk til, skal sørge for å ikke være hjemme så mannen kan gi. Bedre å bytte ut dette med grøt hvis han tar flasken? Vi har begynt med litt frukt på dagen og smak av grønnsaker, men det er ikke så mye at han blir mett enda!

Får du opp det siste bildet? De anbefaler at barn som har behov for tilleggsmat etter 4 mnd får grøt, eller annen fast føde, og ikke mme. Du kan jo evet ta en tlf til helsesøster om du vil :)

Men til syvende og sist er det jo du som bestemmer :D

*mobil app*

At økedøgn stopper etter tre mnd er ikke tilfelle. Har det som deg jeg. Ammet til storebror var ett år, og skal gjøre det samme nå. Merker at hvile gjør mye med produksjonen av melk, så ikke stress:-)
Men noen skjeer grøt er det jo ingenting i veien for å gi altså!

At økedøgn stopper etter tre mnd er ikke tilfelle. Har det som deg jeg. Ammet til storebror var ett år, og skal gjøre det samme nå. Merker at hvile gjør mye med produksjonen av melk, så ikke stress:-)
Men noen skjeer grøt er det jo ingenting i veien for å gi altså!

Jeg fortsetter å bare amme og gir grøt på kvelden så mye han selv vil:-) det er vel bare sånn det er! Går vel opp og ned.. Kjenner jeg bare blir litt sliten. Hva med å gi grøt til frokost også? Leser at de anbefaler annen mat istedenfor sånn i starten. Takk for tips:-)

Jippi:-)) sovnet 19, spiste 0015, spiste 0315 ( var våken og vugget en times tid) sov til 0730:-) tror det har sammenheng med tante rød altså.. Får se fremover :-)
Hmm kanskje derfor mini spiser 18.00 20.00 21.00 23.00 01.00 04.00 06.00 -.-

Hmm kanskje derfor mini spiser 18.00 20.00 21.00 23.00 01.00 04.00 06.00 -.-
Høres ut som slik jeg har hatt det i en uke ca! Første gang i dagtidlig jeg kjente at den ene puppen var litt full... Lenge siden jeg har kjent det:-) skal se om det samme skjer neste gang.

Back
Topp