Spiser du Salami i svangerskapet?

babyto

Elsker forumet
Eller følger du matportalens kostråd til gravide ? Ligger link til den inne på våre viktigste tråder hvis dere ikke har sett den, står mye nyttig om mat og annet der :)

Jeg elsker fårepølse og salami, og jeg må si at jeg har i tidligere svangerskap lurt i meg en skive eller to en sjelden gang i løpet av svangerskapet, men da helt feske hehe, jeg prøver å roe meg med at det er tryggere hehe.
Men denne gang holder jeg meg unna, men det er mer fordi Aron døde rett før termin og jeg vil ikke ta noen sjanser (selv om det er nok ikke de får skivene som har ført til hans dødsfall likevel....)

Må si jeg har glemt meg noen ganger og spist Salami, Men nå tror jeg at jeg skal klare huske at jeg er gravid framover :) Første gang jeg gikk gravid skulle man ikke spise røkt fisk men nå står det bare at den må være ferskeste mulig... Har ellers ikke noe problem med å holde meg unna det som bør unngås :)

JEG HAR LYST PÅ SALAMIIII!! Men har ikke spist da....angrer på at jeg ikke spiste før svangerskapet, men da likte jeg ikke det så godt :P Tror jeg er litt den personen som har veldig lyst på det jeg ikke har lov til....

Er det lov å spise røykt fisk nå?

Jeg kom ikke på at en ikke kunne spise salami (tenkte mest på spekeskinke og sånn), så jeg kjøpte en stor pakke i går, men har ikke spist noe av den.

Jeg spiser salami... ( i mine drømmer:) ) hehe.. og sånn får det fortsette frem tilfelle er ute! Jeg tar ingen sjanse.. å syns det er helt utrolig att noen gjør det... men det er jo desverre opp til hver enkelt..

Sent from my GT-P5110 using BV Forum

Hmm...
Har nettopp trykkt i meg en brødskive med masse salami på jeg...

Kan ikke huske at man ikke kunne spise det sist jeg var gravid:rulez

Hmm...
Har nettopp trykkt i meg en brødskive med masse salami på jeg...

Kan ikke huske at man ikke kunne spise det sist jeg var gravid:rulez

Det går nok bra :)
Bare vær obs på det neste gang :) Det er bare itilfelle det er noen bakterier i den som kan være farlig for babyen, men det er bare HVIS det er de bakteriene i akkurat den salamien du spiste. Så det går nok helt fint <3

Hehe...
Ja det går nok bra, men må nok lese meg opp på nytt nå ser jeg.

Litt lei av alt skal/skal ikke snakket fra alle som er og har vært gravide
ang. hva man kan og ikke kan gjøre når man er gravid.

(veldig hormonell denne gangen og stumpa røyken da testen var positiv)

Hehe...

hehe, det positive er: du velger akkurat selv hva du vil spise og drikke, det er din baby og din kropp, så de avgjørelsene tar du selv. Og det er jo ikke alt som er så farlig som det høres ut som, det er jo bare anbefalinger

Hehe...

bare å lese litt i den brosjyren, skal se det er ikke så veldig mye du kommer til å savne nevneverdig.. :)

Nei jeg spiser ikke de i svangerskapet, har veldi lyst! Men har ikke samvittihet til å gjøre de når jeg vet de kan skade :)

jeg er jo ikke gravid nå, men i de tre andre graviditetene har jeg holdt meg unna ja :) om det blei for ille brukte jeg salami på pizza eller et ostesmørbrød stekt i ovnen...naaam ;) hehe, man blir jo litt rar når man går å ruger ;)

Nope :)

Nei, forholder meg til de anbefalingene som er gidd:) ni måneder er lite, så det skal jeg klare!

Nei, forholder meg til de anbefalingene som er gidd:) ni måneder er lite, så det skal jeg klare!

Ni mnd er gjerne lite i forhold til salami men til vi får babyene våres, er det leeeenge hehe

Back
Topp