Spiser du for to??

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Riktignok spiser du for to, for deg og barnet ditt, men du trenger ikke mer enn 200-300 ekstra kalorier om dagen. Næringsstoffene fra maten du spiser, blir tatt opp i blodet fra tarmen din og tilført barnet via morkaken og navlesnoren. På denne måten vil næringsstoffene som tilbys barnet være avhengig av hva du spiser. Barnets behov går foran dine. Ved dårlig ernæring blir du den som først lider.

http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Kosthold/A-spise-for-to/

Passer du på hva du spiser nå som du er gravid?

Nix. Fant fort ut at det å spise for to handler mye mer om innhold enn mengde :) Og har aldri kommet dit at jeg spiser mer fordi jeg er gravid, snarere tvert imot. Jeg orket ikke mat første trimester pga kvalmen, og deretter har matlysten vært laber. Det er jo ganske trangt der inne :) Så forrige kontroll fikk jeg beskjed om å spise mer for å ha nok energi til fødselen, fordi jeg egentlig spiser altfor lite.

Spiser som normalt.
Tar et knekkebrød/yoghurt og et eple som mellomåltid innimellom bare.

Spiser som vanlig. Bare at nå er jeg flinkere til å spise frokost. Den kunne jeg lett kutte før.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Merket at jeg har oftere lyst på grønnsaker, salat, laks og vannmelon etter jeg ble gravid. Så det hjelper på ;) likte ikke tilberedt laks før graviditeten, og nå er det kjempe godt! Så lurer på om jeg kommer til å fremdeles like det når hun er ute...

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke spist for to og kunne aldri ha gjort det heller. har ikke hatt matlyst i dette svangerskapet

Nei, spiser sikkert for lite, veldig matlei, får halsbrann av det meste, og har ikke plass til en vanlig porsjon middag! Men det hender seg at jeg får cravings på iskrem eller godis, og da spiser jeg sikkert for 4 ! Ellers spiser jeg sunne ting som cc med banan, epler, yoghurt, knekkebrød fordelt utover dagen..

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Føler magen min er GBoperert. Har ikke plass til en drit, og fordøyelsessystemet går jo saktere enn en skilpadde på søndagstur.. Her er det ikke plass til mye, og dersom jeg spiser mye blir jeg dritdårlig, kvalm, og uggen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Åjo, er sååå sulten for tida. På alt.. Spiser kanskje ikke for to, men en og en halv:P hehe. Men synes ikke på vekta, så da skal jeg vel være fornøyd:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp