spiser du det som unga baker i bhg? :p

Tøsa skrev:

søteste skrev:
Nei jeg spiser ikke mat min sønn eller de 20 andre barna har lagd i barnehagen. Jeg synes det er ekkelt og fær det faktisk ikke ned. Min sønn har aldri sagt eller kommentert på det.
Og for å svare litt på flere spørsmål her, så drar ikke jeg på middag til personer jeg ikke kjenner, jeg spiser ikke ting andre mennesker har bakt eller lagd om jeg ikke kjenner de.
Og jeg gir heller ikke min kjære blow jobs, hva det hadde med saken å gjøre kan jeg ikke forstå.

Vi er forskjellige og hvorfor ikke respektere det? Min sønn spiser i barnehagen hverdag, han koser seg med denne maten, men jeg måtte jo tatt han ut av barnehagen om jeg ikke skulle la han spise der.
Min sønn spiser også fisk, jeg kan ikke fordra det. Mye han spiser som ikke jeg spiser. Da jeg ammet han drakk han enn melk jeg overhode ikke hadde smakt på enngang, han spiste grøt jeg ikke kunne fordra. Selv om han er min sønn så kan vel vi være to forskjellige personer for det og like forskjellige ting?

HÆ!?!?!?

Jeg har ikke tenkt å dra den så mye lenger her inne på bv, men bør ikke være ett sjokk at alle ikke liker det.

Dollface skrev:

Sannheten skrev:

Dollface skrev:
men for å stille spørsmålet på nytt da..
Hvordan hadde du følt det om du hadde invitert gjester og styrt og stelt med middag og kake og diverse... og så hadde gjestene dine bare sagt "nei takk - jeg vet ikke hvor du har hatt hendene dine..."
Koselig? Eller?

Jeg skjønner ikke hvordan de to tingene kan sammenlignes? Man kan være så nøye med håndhygienen i barnehagen man bare vil, men man vil sjeldent klare å unngå at barna smaker på deigen, klør seg litt i hodet, knipser noen buser, hoster, oi der detter det litt deig på gulvet, kluten man vasket bordet med nettopp hadde akkurat blitt brukt til å tørke kjøleskapshåndtaket osv...
Jeg synes tanken på å spise det er ekkelt og det er andre måter å si neitakk på enn å si "nei takk - jeg vet ikke hvor du har hatt hendene dine"

Siden du ikke skjønner det får jeg forklare det da...
Man kan late som om man er så nøye med hygienen generelt så mye man bare vil.. men når jeg kommer som gjest til deg og du har ferdig dekket bord, så aner ikke jeg om du har stått med fingern i rumpa før du har puttet den i sausen, om du har sluppet en buse eller tre i fiskesuppa eller om du har hostet på baguettene før du satt de på bordet.
Og jada, det er andre måter å si det på - men det var for å illustrere poenget. Ved å ikke spise maten barna har med hjem eller det de serverer i bhg, så sier du indirekte at du ikke vil spise det fordi - nettopp - du vet ikke hvor de har hatt hendene sine. På samme måte vet ikke jeg hvor DU har hatt hendene dine når du har laget middag til meg.
See?

Og poenget ditt er?

Det blir jo litt på samme måte at ikke alle liker å spise ute pga man ikke vet hvordan hygienen er blant de ansatte.
Noen liker ikke mcdonalds pga noen ekle saker som har vært i media, andre liker ikke å spise muligens snørrete mat som unga har med fra barnehagen ;)

Det er ikke sikkert at det er snørr og grus og ørebuser i maten som unga har laget, men det KAN være det. Og den tanken kan være skummel for mange :P

hahaahaa jeg må le...hvorfor skulle vi ikke spise det. hvis en er redd for bakterier, så blir vel bollene steikt ??
Ingen som vet hvor dere har hatt fingrene heller, når dere serverer mat ;)

Syntes det er flott at barn kan få være med å bake å lage mat :) har ingenting i mot å spise det =)

Jeg skjønner ikke hvordan de to tingene kan sammenlignes? Man kan være så nøye med håndhygienen i barnehagen man bare vil, men man vil sjeldent klare å unngå at barna smaker på deigen, klør seg litt i hodet, knipser noen buser, hoster, oi der detter det litt deig på gulvet, kluten man vasket bordet med nettopp hadde akkurat blitt brukt til å tørke kjøleskapshåndtaket osv...
Jeg synes tanken på å spise det er ekkelt og det er andre måter å si neitakk på enn å si "nei takk - jeg vet ikke hvor du har hatt hendene dine"

Man kan late som om man er så nøye med hygienen generelt så mye man bare vil.. men når jeg kommer som gjest til deg og du har ferdig dekket bord, så aner ikke jeg om du har stått med fingern i rumpa før du har puttet den i sausen, om du har sluppet en buse eller tre i fiskesuppa eller om du har hostet på baguettene før du satt de på bordet.
Og jada, det er andre måter å si det på - men det var for å illustrere poenget. Ved å ikke spise maten barna har med hjem eller det de serverer i bhg, så sier du indirekte at du ikke vil spise det fordi - nettopp - du vet ikke hvor de har hatt hendene sine. På samme måte vet ikke jeg hvor DU har hatt hendene dine når du har laget middag til meg.
See?

Hehe, du maler jo nesten et like fint bilde som meg av hvordan hygienen til noen mennesker kan være. Forskjellen er at jeg snakker om små små barn, du snakker om voksne mennesker. Du må gjerne sammenligne de to, om du har lyst til å spise buser og bæsj så jaja. Deg om det :) 

Sannheten skrev:

See?

Hehe, du maler jo nesten et like fint bilde som meg av hvordan hygienen til noen mennesker kan være. Forskjellen er at jeg snakker om små små barn, du snakker om voksne mennesker. Du må gjerne sammenligne de to, om du har lyst til å spise buser og bæsj så jaja. Deg om det :) 

Og hvis du tenker deg godt om, så vet du like godt som jeg at voksne kan ha så dårlig hygiene som det jeg beskriver... det er en grunn til at restauranter, gatekjøkkener og kafeer blir stengt av mattilsynet...
Har du aldri sett skjult kameraopptak fra restaurantkjøkkener der kokken spytter i maten til de som klager og sender maten inn igjen? ;)

Og jeg har ikke _lyst_ til å spise buser og bæsj, men jeg har lyst til å spise maten ungen min har brukt tid på å lage i barnehagen... fordi jeg vet at de er strenge på hygienen der. Det er en grunn til at de skjeldent har omgangssykerunder der, det er skjeldent han er forkjøla eller har andre typiske barnehagesmittesykdommer.. Og grunnen er GOD HYGIENE. :)

Jeg smaker gjerne på det de lager, men jentene mine vil som regel spise det selv..Heeelt greit for meg.

Back
Topp