spiser du det som unga baker i bhg? :p

bøllefrøene

Forelsket i forumet
hihi, spiser du feks boller, rundstk, pepperkaker og sånne ting som banra lager i bhg og kanskje er så heldige at de får med seg hjem? eller får ungen ha det heeeeelt ifred?
tenker også på hvis dere er bedt i bhg på fest, og det blir servert hjemmelaget bakst der.

jeg blir litt sånn.. hmm neeei det kan du få sjøl :p

bare tenker på hvem som har tatt i det, hvor mange busefingre og sånn det har vært borti....

ja det gjør jeg...

tenk så døllt for deg da, hvis du steller i stand middag og kaker og så kommer gjestene dine og sier "Eh.. nei takk - jeg vet jo ikke hvor DU har puttet hendene dine hen..."

Vi har aldri fått med så mye hjem, men ja jeg spiser det de server i barnehagen, For det første så regner jeg med at de vasker hendene på barna før de evt baker også blir jo det de lager stekt før vi skal spise de.

Hehe, er heeeelt enig med deg! Tror ikke hygienen står i høysetet ved sånne tilfeller, så hadde ikke spist det.

Ja, såklart tenker jeg.

Skal på høstkafe i barnehagen idag her og spise lapskaus, skulle man latt være å spise det. Nei, vel er jeg nøye på hygiene og slikt, men å nekte å spise ting derfra blir å dra det litt langt tenker jeg!!

Nå har hun ikke bakt noe i barnehagen enda, men når hun gjør det kommer jeg til å smake, ja! 

Sannheten skrev:
Hehe, er heeeelt enig med deg! Tror ikke hygienen står i høysetet ved sånne tilfeller, så hadde ikke spist det.

Nå vet ikke jeg hvordan det står til der barna dine går, men hos oss står håndvask gasnke høyt. Før måltider, etter måltider og etter de har holdt på med aktiviteter der de er feks har blitt skitne på hendene. Dette husker jeg jo tilogmed fra min egene barnahgetid, vi vasket hendene før vi var med å lage mat.

hehe ja uff jeg er nok fæl..
vil forrsten påpeke at jeg tror det er vesentlig stor forskjell på hygienen på kjøkkenet hjemme til en voksen person (håper det er sånn..), enn på et bhgkjøkken hvor 15 snørrete unger sitter sammen og baker. men, de koser seg, det er sikkert!

men altså, her går hun på småbarns avd, de er 2 år. har sett de bake når vi var på besøksdsag. alle sitter å spiser på deigen og griser.. frister faktisk ikke så mye

... og ville heller smakt på lapskaus faktisk! vet ikke hvorfor :p kanskje fordi den ikke blir tatt direkte på etter at den er kokt...

5ifamilien? skrev:

Sannheten skrev:

Nå vet ikke jeg hvordan det står til der barna dine går, men hos oss står håndvask gasnke høyt. Før måltider, etter måltider og etter de har holdt på med aktiviteter der de er feks har blitt skitne på hendene. Dette husker jeg jo tilogmed fra min egene barnahgetid, vi vasket hendene før vi var med å lage mat.

sånn er det hos oss også 5ifamilien... T er sjeldent syk som følge av smitte fra barnehagen - og for meg forteller det bare at hygiene er viktig.. de vasker seg/spriter hendene om morgenen, de er kjempenøye med å vaske hender etter dobesøk og før/etter måltider og matlaging...

Spiser såklart det som blir servert i barnehagen, men det han har med hjem får han ha i fred. Det er som regel så lite uansett så jeg synes det er greit at han får ha det selv.

Du ville ikke spist det fordi du mistenker dårlig hygiene, men du syns det er helt greit at barna dine spiser det?? Her tenker jeg sånn at "er det ikke bra nok for meg, så er det i hvert fall ikke bra nok for barnet mitt".

Amorosa skrev:
Du ville ikke spist det fordi du mistenker dårlig hygiene, men du syns det er helt greit at barna dine spiser det?? Her tenker jeg sånn at "er det ikke bra nok for meg, så er det i hvert fall ikke bra nok for barnet mitt".

Bra sagt!

Amorosa skrev:

Denne signerer jeg og, godt sagt =)

JA, ville spist det. Er det trygt for snuppa mi å spise det, er det vel trygt for meg også? :)
.. Sånn tenker jeg, da :P

Amorosa skrev:

altså, hadde hun virkelig ønsket at jeg skulle smakt, så hadde jeg så klart gjort det.
og, hadde jeg mistenkt at hygienen var så sinnsykt dårlig der, så nei, da hadde hun ikke fått være der engang.
jeg tror ikke at jeg hadde blitt syk av å spise det, men det frister bare ikke ;) jeg klarer meg uten liksom.

dere tar det jo som at det er nesten så man burde ringe mattilsynet å be om kontroll :p
ikke ta det SÅ bokstavelig da!

Amorosa skrev:

Nå er vel ikke litt basselusker farlig for noen! Det går vel heller på at voksne mer kan tenke seg hvor hender har vært hen uten at barnehagepersonellet har fått det med seg. Det tenker ikke små barn på...

Kan forstå at det til tider er lite liv her inne. Kan jo ikke spør om noenting (eller enkelte kan tydligvis da) uten å bli kritisert og få halvspydige svar tilbake! Dette er da en helt normal ting å spørre om, og jeg hadde nok tenkt på samme måte som TS hadde jeg hatt barnehagebarn...

LillianneLie skrev:

Amorosa skrev:

Nå er vel ikke litt basselusker farlig for noen! Det går vel heller på at voksne mer kan tenke seg hvor hender har vært hen uten at barnehagepersonellet har fått det med seg. Det tenker ikke små barn på...

Kan forstå at det til tider er lite liv her inne. Kan jo ikke spør om noenting (eller enkelte kan tydligvis da) uten å bli kritisert og få halvspydige svar tilbake! Dette er da en helt normal ting å spørre om, og jeg hadde nok tenkt på samme måte som TS hadde jeg hatt barnehagebarn...

Nå sto det i HI at hun ikke syns det fristet å spise det pga ikk visste hvem som hadde tatt i det, og busefingre som hadde vært bort på det osv. Hvis jeg hadde vært redd for det selv, så hadde jeg ikke villet at barnet mitt skulle spise det heller (selv om han ikke tenker på det, så tenker jeg på det for han). Var ikke ment som en spydighet i det hele tatt, jeg bare stilte spørsmålstegn ved det, fordi at for MEG så ville jeg ikke at barnet mitt skulle spist noe jeg ikke kunne tenke meg å spise selv. Helt klart en ok ting å spørre om, og det må også være lov å svare på spørsmålet?

Når det gjelder basselusker, så er jeg ikke så veldig redd for det, så jeg hadde glatt spist mat barna lager i barnehagen!

såklart. vet at dem er nøye med håndhygiene osv i barnehagen.

Back
Topp