Spiser dere sunt eller?

Liol

Forelsket i forumet
Hvordan er spisevanene deres nå under graviditeten? Er det full skjerpings, eller gjennomsnittlig, eller bare MÅ du ha nugatti på skiva?

Jeg har vært plaget med mye kvalme/oppkast så det begrenser jo litt matinntak.
Men, jeg har noe jeg bare MÅ ha: knekkebrød med MASSE grønnsaker på!! Tomat, agurk, paprika, purreløk osv. Endelig funnet noe jeg ikke kaster opp av! Ellers spiser jeg grønnsaker som snacks på ettermiddag!
Ellers lever jeg nok noe gjennomsnittlig. Spiser det jeg har lyst på, i håp om å beholde mat. Prøver å spise lite men ofte, men vanskelig med kvalmen innimellom! Middag fristet lite, så der kan jeg nok bli flinkere å spise fornuftig! :)

Jeg spiser akkurat det jeg vil. Heldigvis har jeg ikke noen problemer med vekta, så kan unne meg det. Nå er jeg heldig sånn som deg, med at jeg synes knekkebrød og grønnsaker er snadder!
Selv om man ikke spiser for to i mengde, så spiser man jo for to i den betydningen av at den lille får næring fra det vi putter i munnen.

I dag var jeg fæl og kjøpte meg to fine rundstykker - dro hjem og smørte på godt med smør, kalkun og ost. Guilty pleasure! :p

Synes det høres veldig lurt ut å spise det som man klarer å holde på. Tross alt viktigere å få i seg noe - enn ingenting!

Tar bevisste valg når det kommer til drikke og sukkernivået der. For litt sjokolade MÅ jeg ha :p Da får søte drikker vike!

Nei jeg er ikke flink nok.
Men det er så lite jeg har lyst på, og orker ikke lage meg noe selv, så jeg spiser det jeg orker av det jeg får servert :p
Men skal prøve å bli flinkere

Jeg er nok ikke så flink som jeg burde vært! Men frokosten har jeg funnet ut av at MÅ være med grovbrød og sunt/lett pålegg med grønsaker for ikke å bli kvalm :-) fet mat gjør meg veldig kvalm, så det gjør seg vel mye selv :-)

Det er litt opp og ned. Jeg prøver å spise sunt, men noen dager er det ingenting som frister, og da spiser jeg de få tingene jeg irker å putte i meg, selv om ikke alt er så sunt.

Prøver å spise sunt, men stortsett det meste kommer opp igjen.. så jeg er glad om jeg finner noe som holder seg nede i magen.. Håper kvalmen kan gi seg snart... Har lyst til å nyyyyte goood mat!! :)

Matlysten har ikke vært helt på topp i det siste, så burde nok spise mer og oftere enn det jeg gjør nå.
Men spiser så og si aldri sjokolade. Har vel tatt noen biter etter at jeg fant ut av graviditeten.
Går mye i ristet brød her. Og spiser alltid middag. Men må bli flinkere til å spise frukt og grønnsaker. :-)

Jeg kunne nok vært mye flinkere. Nå har matlysten nesten forsvunnet de siste dagene, så det blir ikke så veldig mye som går ned. Tror jeg skal kjøpe litt mer frukt, for det frister i hvertfall mer enn brødskiver.

Jeg har et stort søtsug... Og det går på dagsformen om jeg klarer å motstå. Men i kveld er det oppskårne epler, klementiner og melon på bordet, og det er jo sunt :-)

Prøver å spise sunt og variert, men det er ikke alltid jeg har matlyst eller at det frister med mat. Spesielt middag sliter jeg med... Sjokolade smaker ikke godt lengre, og egentlig ikke cola eller kaffe heller... Det er jo like greit da siden man bør holde seg unna både koffein og godteri. Men smågodt, type vingummi, det kan ingen ta fra meg ;)

Jeg har blitt helt hekta på vann, og ett og annet glass juice eller melk til frokosten. Kaffe, brus og godter har jeg helt mistet lysten på, og det gjør meg ingenting da dette var en fæl uvane før graviditet :b Middag har jeg fått veldig dårlig lyst på, så det varierer veldig fra dag til dag hva jeg klarer å få i meg kombinert med hva samboer vil ha.. Ellers er det grovt brød/baguetter med variert pålegg, en uke er det hvitost, neste uke prim med jordbærsyltetøy :b I tillegg har jeg lagt merke til at den reklamen til Nora jordbærsyltetøy der bæra ligger i kjelen til koking frister, får så lyst til å bare slurpe innpå, det ser så utrolig godt ut :b heldigvis holder det at jeg ordner meg iskald smoothie da :)

Knekkebrød med ost går det mye av her, ellers vil jeg helst ha varmmat hele dagen hehe.. Frister lite å spise kaldt, av en eller annen grunn.. :S
Så gleder meg alltid til middagen hehe :)

Prøver og spise sundt :) men er liksom ikke så fysen på mat om dagen, så spiser vel for lite :/ men spiser sundt når jeg først spiser :)

Jeg er så kvalm at jeg er lykkelig om jeg klarer å svelge en brødskive med nugatti :s Spiser akkurat det jeg har lyst på, men er bevisst på å ta litt ekstra grønnsaker til middagen! :) Sånn var det sist også!

Jeg er ikke flink. Desverre.. Det går mye i ostesmørbrød å pizza til middag. Prøver å spise grovt utenom. Men må bli flinkere med vann og frukt! Prøver også så godt jeg kan å bare spise godis i helgene :)

prøver å spise sundt....
Men klarer ikke middagsmat :eek:
Det som hjelper mot kvalmen er yoghurt, brødmat, litago, te og syrlige frukter.
Håper det endrer seg snart sånn at jeg får spist skikkelig mat!! :confused:

Vell,føler meg flinkere nå etter eg ble gravid ;) Liker ikke sjokolade, smågodt og alt annet + cola lenger :) Men kan ta en liten chips skål om lørdagen :P

Ellers så spiser eg variert kost, prøver å bli flinkere med grønnsaker og frukt. Clementiner er jo en slager nå. Og nå i kveld fant eg ut at eggerøre med bog skinke og agurk var riktig så godt :D

Back
Topp