Spiser dere stuffing til kalkun? *og trenger oppskrifter*

Trone

Gotta love ebay
VIP
Jeg tenker ikke så mye på jul, men mest på nyttårsaften, he he!!
Vi skal ha middagselskap her nemlig og mannen har ett sterkt ønske om kalkun. Greit nok det. MEN... Den stuffingen da.. Jeg har aldri funnet en stuffing jeg liker.

Spiser dere stuffing? Og i så fall, har dere noen gode oppskrifter til meg?

Hørtes denne god ut? Syntes personlig at denne ikke virket så veldig ille?

½ stk baguette eller loff
1 båt hvitløk
ca. 3 ss frisk timian
ca. 2 ss frisk rosmarin
2 ss smeltet smør til pensling
1 ts salt
¼ ts pepper
4 båt hvitløk (kan sløyfes)

Æ spis stuffing. Men har ikke oppskrift da.
Men svigermor e flink å lage.
Men ho lage etter hode, og dele ikke ut oppskrift. [8D]

Altså, jo mer jeg tenker på det, så hallo???? Hvordan får folk til å lage alt som skal stekes inni ovnen?? Det står jo en hel /¤(#/%= kalkun inni der og tar all plass?!?!?!!?! [8|]

Enda godt vi kan brukt komfyren i kjelleren også, fnis!![8D]

spiser ikke stuffingen,,,,, men dytter gjerne for deg... [:)]

tenker dette må være en sak for Escuro? hehe

Ja, må ha stuffing til kalkun ellers blir det ikke det samme[:D]

Stuffing ala`american way[:D]

1. Ta nakken, kråsen, hjerte og levren ut av kalkunen (egen pose)
Legg alt dette i en kjele, hell så mye vann over at det akkurat er dekket med vann.
Kok opp, og slå ned varmen slik at det småkoker. La det småkoke 1 time, leveren skal kun småkoke de siste 10 min ellers blir den hard og seig. Dette skal kjøles ned og så skal nakken plukkes for kjøtt, kråsen deles, og den harde hinnen skal kastes. Nå skal alt fin hakkes i småbiter- på str med fyrstikkhode. Så legges innmaten tilbake i kokekraften. Kraften skal gi smak til fyllet.
2. Halv loff, kuttes i sukkerbit store terninger- ikke skorpene
3. stek ca 500 gram kjøttdeig
4. 1 løk, finhakkes og stekes gylden
5. Bland alt dette sammen med henda, spe på med kraften. Fyllet skal være så fuktig at all loffen er fuktet.
Men ikke så fuktig at man kan klemme ut kraft. Mangler du kraft kan du spe på med hønsebuljong.
6. Stapp kalkunen full og sy igjen med hyssingtråd. Fyll til overs kan du legge i en aleminiumsfolie og legge ved siden av kalkunen. Bruk gjerne en stekepose.

Kan og bruke bare hønsebuljong tror jeg og ikke innmaten.

ehmm... vet ikke. [&:] Tror det er en liten del

Aldri smakt hverken kalkun ekker stuffing.. [8D] 

ORIGINAL: Trone

Hørtes denne god ut? Syntes personlig at denne ikke virket så veldig ille?

½ stk baguette eller loff
1 båt hvitløk
ca. 3 ss frisk timian
ca. 2 ss frisk rosmarin
2 ss smeltet smør til pensling
1 ts salt
¼ ts pepper
4 båt hvitløk (kan sløyfes)

Denne er faktsik kjempe god :) vi har brukt denne leeeeeenge.. når jeg laget og hadde glemt ut dette brukte jeg bare svisker og epler.. Men både jeg og mamma bruker den du har skrevet opp.. bare ikke den øverste linja [;)]

ORIGINAL: Trone

t0mmelise: Loffen skal kuttes opp i terninger og sprøstekes :)
Ok, da tar jeg sjansen på å lage den i alle fall! :) :)

Nei søren, var ikke den linjen jeg mente [:D] hehe.. det pleier vi å gjøre..
jeg mente den 1 båt hvitløk.. hehe.. vi bruker bare 4 båter som du har skrevet lengre nede [:D]

Gudd Gudd [:)][:)][:)]

Dette blir nok kjempe bra :) jeg var så redd for å lage kalkun for første gang alene.. men fikk instrukser gjennom tlf av mamma. så da ble den puuuurrfekt [:D]

har aldri lagd kalkun før, never never never!!! Så det kan bli spennendes, ha ha!!!!
Men herregud, kan det være så vanskelig å lage selve kalkunen da?
*spray over noe flytende.
*se på temometeret som skal stappes i det tykkeste kjøttstykke.

Ferdig? Eller??[8|]

Du må ta den ut i ny og ned å smøre den.. også er det sånn rød running som plopper ut når den er ferdig.. av og til har jeg merket at den trenger ett liiite kvarter/halv time til etter den har ploppet ut men det ser du.. [:)]

Den lager seg selv egentlig [;)] Jeg pleier å gå litt opp og ned på tempen den siste tiden.. For å få kjøttet saftig og skallet sprøtt :) Har bare laget det 4-5 ganger selv..

SÅ dette klarer du husmor [;)] du er jo mester på kjøkkenet.. klarer jeg så klarer IALLEFALL du.. jeg er kaos [:D]

Back
Topp