spiser dere salami?

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
det er visst veldig delte meninger om det men jeg unner meg en brødskive av å til med det

jeg spiste det med Linus. Da hadde jeg en periode dilla på loff, men gullsalami og majones. Da spiste jeg den kun når den var nyåpna, og max 2 dager etter.  men denne gangen har jeg ikke spist det. men det er fordi jeg blir kvalm bare av lukta[:'(]

jeg spiste det de første dagene for jeg viste ikke at man kunne ikke spise det. en som jeg kjenner som er gravid sa at man ikke kunne spise det for hu hadde fått beskjed av jordmor om at man kunne ikke spise det eller spekemat.
veldig krise for meg, for jeg er veldig kresen på pålegg og forskjellige ting. så jeg spiser bare kokt skinke og ost, man blir veldig matlei da.

ORIGINAL: klioii

jeg spiste det med Linus. Da hadde jeg en periode dilla på loff, men gullsalami og majones. Da spiste jeg den kun når den var nyåpna, og max 2 dager etter.  men denne gangen har jeg ikke spist det. men det er fordi jeg blir kvalm bare av lukta[:'(]

Men er det virkelig så farlig som de sier?  Jeg mener om man spiser fra en nyåpna pakke som du sier...og max 2 dager seinere... Jeg har nettopp inntatt to brødskiver med salami jeg...syns det er så godt..

ORIGINAL: hero

ORIGINAL: klioii

Men er det virkelig så farlig som de sier?  Jeg mener om man spiser fra en nyåpna pakke som du sier...og max 2 dager seinere... Jeg har nettopp inntatt to brødskiver med salami jeg...syns det er så godt..

det er så delte meninger om hvor farlig det er.. var nettopp en tråd som sikkert ble på 20 sider til slutt på generell om akkurat det samme.
Noen jordmødre sier at man kan spise det, mens andre sier man ikke skal spise det. Det er jo i grunn dumt å ta sjansen på å det ifall noe skjer, men samtidig kan man jo ikke bli helt hysterisk. Foreløbig har jeg ikke lyst på det i det hele tatt så det går bra for min del[:)]
Men om man varmebehandler det, kan man spise det uansett. f.eks lage ostesmørbrød eller noe[:)]

Leste nettopp at salami er kokt så da går det jo bra da[:D]

her hentet fra matportalen:

Kjøtt er en viktig kilde til flere næringsstoffer. Gravide kan spise alle typer kjøtt dersom det er gjennomstekt eller gjennomkokt. Unngå rått kjøtt av alle typer, som for eksempel speket kjøtt, gravet kjøtt eller tartar (se saken [link=http://matportalen.no/Matportalen/artikler/2004/3/skadelige_bakterier_og_parasitter] Skadelige bakterier og parasitter[/link] Skadelige bakterier og parasitter kan gi deg infeksjoner som påvirker barnet ditt.

Salami er jo speket kjøtt [8|]

men det er kokt

Da skal jeg kose meg med salami idag

Nei, klarer fint å holde meg unna i 9 mnd[;)] Da smaker det ekstra godt når man kan spise det igjen[;)]

Irriterende. Salami er en av de tingene jeg virkelig har lyst på om dagen.. hehe. spiser aldri salami ellers!

med visse oster er det man skal være nøye på at det er nyåpnet, med salami skal vel ikke det ha noe å si siden det er toxoplasmose-smitten man kan få av salami! (sånn jeg har skjønt det)

Jeg var veldig kvalm i forrige svangerskap, eneste som fristet var salami og jeg bare MÅTTE spise det... Sa det til jordmor og hu sa at det viktigste var at jeg fikk i meg noe mat! [;)]

Men man skal egentlig ikke spise det, men jeg har hørt at man kan spise det hvis det har vært fryst?!?! [;)]

Jeg må si at Salami er en av mine desidert store favoritter.. Havreknekk med salami og avocado på. Himmelsk [:)] Det er et stort savn for meg å avstå fra det. Men jeg tar ikke sjansen på å spise det. Jeg får klare meg uten i 7 mnd til... Puh!!! [:(]

ORIGINAL: hero

men det er kokt

Da vil jeg gjerne vite hvilket merke som koker sin salami. GILDE gjør det vertfall ikke. Sitter med en ganske sikker kilde her, sambo, for han jobber der!!
Salami er speket på Gilde i allefall!

Back
Topp