spiser dere mye?

Jafseslafsaslappfis

Forumet er livet
VIP
eller, er dere ofte sultne? jeg føler jeg småspiser hele dagen jeg.. før klokka var 11.30 i dag hadde jeg spist en bolle med frokostblanding før jeg dro på skolen. når jeg kom dit spiste jeg en god morgen youghurt (som btw gav med 7,6 i blodsukker, målte det pga. praktisk eksamensforberedelser) og en baguett med ost og skinke.

håper ikke jeg får svanherskapsdiabetes. lå på grensen sist gang.
Jeg er egentlig ingen stor godterispiser heller, men hjelper kanskje ikke det når den youghurten tydeligvis er som en cola

Spisingen øker her også. Men mest før tolv. Etter det spiser jeg vel omtrent som før.

Her om dagen hadde jeg spist 5 brødskiver før kl 12. Synes det er ganske mye når jeg stod opp kl 9...

Er så vanskelig siden man blir så ekstremt sulten, og det er så kort vei mellom sulten og kvalm/spyr nesten.. Er likom ikke godt å vite når det er trygt å si at sult får være sult, jeg vet jeg har spist nok nå til ikke å bli kvalm..

Skulle ønske jeg også spiste 5 brødskiver om formiddagen! Igår spiste jeg 2 knekkebrød til frokost kl 9, litt omelett m salat kl 16 og 2 knekkebrød til kvelds... Sånn har det vært leeeenge nå dessverre.. Blir så ufattelig kvalm når jeg spiser, uansett hva det måtte være :-( Gleder meg til brødmat, sjokolademelk, snop, brus og skikkelige middager! Gleder meg egentlig til all mat hehe :-)

Oioi, dette er veldig viktig for meg ja! Hvis jeg ikke spiser hver 3time (noen ganger enda oftere) så blir jeg kvalm.. Så er litt uvandt for meg, for før spiste jeg kanskje frokost, stor porsjon middag og kveldsmat, thats it! snavvlet godis i mellomtiden da, men det holder ikke nå lengre nei :-) Så jeg spiser ganske mye i løpe av en dag..

Jeg spiser normalt mye, og det har ikke blitt bedre for å si det sånn :p jeg har aldri lagt på meg noe særlig, men jeg er litt redd for at ungen gjør det :/ men jeg spiser jo sunt og variert, og mellommåltider og kveldsmat er kun frukt..

Etter kvalmen ga seg her føler jeg at jeg ikke er annet enn sulten. 
Prøver å spise sunne ting, men er vanskelig for jeg er konstant snopesyk :-S

Frokost - 1 eple
Lunsj - Ingenting
Middag - halv skål med det som er
kvelds - 1 Elpe

Vært sånt ifra jeg var 5 uker på vei..

Uff, føler jeg spiser noe hele tiden.. Men noen som vet hvordan man unngår å få svangerskapsdiabetes? Hvis man spiser mye usunt, slikt sm sukker, påvirker dette? Eller kan man få sv diabetes selv om man spiser sunt, men legger på seg litt mer enn man trenger ?

Go morgen yoghurt er full av sukker... bruk eller vanlig yoghurt, gjerne de som har mindre karbohydrater og ha oppi kruskakli eller havregryn, da vil blodsukkeret få en mye jevnere stigning. Å måle 7,6 på frisk person er ikke uvanlig, men får du mange sånne målinger ville jeg nok tatt kontakt med legen...

Nå har jeg et barn med diabetes 1 og jeg aner ikke hva svangerskapsdiabetes går ut på.. Men jeg tviler på at du får svangerskapsdiabetes av å spise sukker... man får ikke diabetes av å spise for mye sukker... For det første så må man genmessig være disponibel for å utvikle diabetes, og er man det så vil jeg tro at svangerskapsdiabetes dreier seg om at kroppen ikke klarer å produsere nok insulin eller at kroppen ikke klarer å nyttiggjøre seg det insulinet kroppen lager (på lik linje som diabetes 2, diabetes 1 så stopper kroppen å produsere insulin da betacellene ødelegges så med diabetes 1 blir man avhengig av insulin resten av livet) og man vil da få høyt blodsukker fordi karbohydratene man spiser ikke kommer inn i cellene men suser rundt i blodet...

For en diabetiker er det KARBOHYDRATER som er problemet... godteri og frukt er "like" ille når det kommer til blodsukkerstigning...  Fiber er tingen ved diabetes... det gjør at blodsukkeret stiger jevnere, og det gjelder jo for oss andre uten diabetes og... 

Uten at jeg vet det, så vil jeg tro at for å "stoppe" en svangerskapsdiabetes hvis det er mulig, så burde man spise trege karbohydrater og prøve å holde seg unna mest mulig av de raske karbohydratene... :)

Nei, dessverre... Er så ufattelig kvalm!! Får ned noe, men ingenting frister meg så piner i meg litt. Kunne ønske dette gikk over snart:S misunner dere som har matlyst!

Jeg spiser som normalt enda. Ikke mer enn jeg pleier iallefall. 

Back
Topp