Spiser dere mer sjømat om sommeren?

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Altså mange forbinder sjømat med sommer og spiser mer av det da.
Med sjømat tenker jeg ikke på fisk, men krabbe, reker, kreps, blåskjell ++++

Spiser dere mer sjømat om sommeren?

Vet dere forresten at det er når det er kaldt i vannet de smaker best og sesongen for den type mat burde ha vært om vinteren :p
 
Nei. Spiser absolutt ikke mer. Spiser akkurat like lite. Lik ingenting.
 
Vi spiser mer [emoji4] grillet laks er så godt!

Edit: Så etterpå at du ikke mente fisk, så da er svaret nei [emoji13]
 
Sjelden jeg spiser det, men kan godt spise reker oftere. Rett og slett fordi det ofte smaker bedre med kald mat i varmen :)
 
Jeg vet at det er sesong på vinter, så blir faktisk mindre på sommeren [emoji14] ELSKER skalldyr, så spiser det hele året da :)

Jeg reagerer på spesielt krabbe, men så lenge jeg får puste fortsetter jeg [emoji14]
 
Nei, ikke egentlig.. litt reker på sommeren, men spiser mere kjøtt faktisk.
 
Nei..

Eller. Mannen dykker avogtil etter kamskjell på sommeren. Og da griller vi disse når de er helt ferske. Så jeg må kanskje si ja alikevell da[emoji23]
 
Ja spiser en del mer reker ihvertfall. Veldig glad i kreps også men det blir ikke så ofte. Går mest i reker, majones og sitron på loff :D
 
Nei, har spist litt reker, men ellers er jeg ikke så glad i ting som lever under vann :p
 
Nei, liker ikke reker og har aldri smakt annen sjømat. :)
 
Jeg elsker sjømat, og har dessverre alt for lite av det - sommer som vinter. Men av en eller annen grunn blir det gjerne litt mer reker om sommeren, fordi det passer så fint når man er ved sjøen og lignende. Får prøve å skjerpe meg, både på mengde og tidspunkt :p
 
Jeg er veldig glad i fisk, men prøver å begrense det i graviditeten pga tungmetaller (som kvikksølv) og giftstoffer som også er i oppdrettslaks...

Skalldyr er jeg ikke så glad i, liker ikke smaken av krabbe og skjell spiser jeg vel kun på sushi som kamskjell (og ikke i graviditeten). Så det eneste er scampi/reker typ en gang annenhver måned eller noe (spiser scampi på restaurant kanskje noen få ganger i året og reker som pålegg kanskje 4 ganger i året eller noe).

Den sjømaten det kanskje går mest i for tida er peppermakrell. Spiser det sikkert en gang i uka
 
Back
Topp