Spiser dere egg som har gått ut på dato?

*Bambi*

Elsker forumet
Bare lurer liksom [:)]

Jeg spiser nå egg som gikk ut på dato for 1 mnd siden...Så er spent på hva som skjer...Har gjort det før, og det gikk bare godt [:D]

ja det er det eneste jeg spiser etter utløpsdato[:D]
men jeg har satten maks på en uke jeg da!
selv om jeg vet de kan spiser myyyyye lenger!
man lukter jo hvis de er dårlig

Egg er jo holdbare til 1 mnd over dato sånn ca... så har ikke noen betenkligheter med å spise dem over dato[:)]

ORIGINAL: Galleri

Egg er jo holdbare til 1 mnd over dato sånn ca... så har ikke noen betenkligheter med å spise dem over dato[:)]

Jeg tar alltid den vann-testen for å sjekke at de er i orden, og så lenge den går bra så bruker vi de uansett hvilken dato det er, innenfor rimelighetens grenser [8D]

egg varer fint opptil et halvt år. så ja, jeg spiser de over dato

Isj, nei, kaster de med en gang de er utgått!

Hell no!
Det har jeg gjort èn gang, hjemme hos foreldrene mine, uten at jeg visste det. Fikk tidenes magesmerter (var nesten rier) med påfølgende ubeskrivelig toalettbesøk... Så aldri mer. I tillegg har jeg jo OCD. Så selv om jeg vet at alle sier du bare kan gjøre det, så gjør i hvertfall ikke jeg det. Hverken egg eller noe som helst annet. Drikker ikke en gang melk på selve utløpsdatoen [8D] 

anner ikke hvorlenge over dato jeg spiser de , og her kan de stå leeenge og har enda ikke fått et dårlig egg, og eg stink vist når de er dårlig så da er den grei hehe men alt annet er jeg veldig kritisk med datoen

Spiser egg langt etter de har gått ut på dato ja. Hvis jeg bruker de til baking knekker jeg de separat først, er de dårlige så lukter det ikke godt. Har overhode ingen problemer med det.

Jepp.. Egg er det eneste jeg spiser etter de har gått ut på dato.. [8D]

Nei, det gjør eg ikkje![8D] 

Men nå er eg så heldig å få helt ferske egg, og som smaker mye bedre[:D] Får gratis egg med svigers, siden di driver gård.

ORIGINAL: ToSmå2010

Jepp.. Egg er det eneste jeg spiser etter de har gått ut på dato.. [8D]

Ja det gjør jeg, men er litt skeptisk hvis det er gått mange uker...

nei. Men jeg er sikkert litt overdreven når det gjelder utgått på dato. Greier ikke spise NOEN ting som er utgått. Ikke engang suppeposer. Eller, jo, vi har en boks kanel som faktisk gikk ut for leeenge siden. Den spiser jeg faktisk enda av[8|]

ORIGINAL: smash

Isj, nei, kaster de med en gang de er utgått!

bare noen få år siden egg hadde 3 uker lenger holdbarhet i Norge.
Er pga EU tilpassing det er kortere holdbarhet nå og faren for salmonella utvikling i egg nedover Europa, noe det ikke er i norske egg.

Back
Topp