Spiser dere dessert?

lenemor

Forumet er livet
Noen spiser dessert bestandig, mens andre aldri spiser det. Jeg kommer fra en ikke-dessert-familie, men synes det er litt kos å kunne ha noe godt etter middag innimellom, så det hender vi har dessert i helgene.

I går ryddet jeg litt i skap, og fant en boks med tropis frukt i sirup. Er egentlig ikke så glad i hermetisk frukt, men tenkte jeg skulle bruke den, så da komponerte jeg dette; tilslørte hulapiker; knust kjeks, tropisk frukt og krem lagvis i skåler... det ble godt mottatt i heimen

Hva har dere for noe om dere lager dessert?

det der hørtes veldog godt ut lenemor.. her er vi en ikke-dessert familie... men det hender vi har det om vi har besøk, eller noen ganger på søndager om vi bare er oss... men ikke noe fast![:)]

Ekstremt sjeldent vi har noe dessert! Da er det i såfall ferdig pudding eller sånn hermetisk frukt med krem på [:)]
Det du laget hørtes jo kjempe godt ut da! Eeelsker tilslørte bondepiker, beste desserten jeg vet om tror jeg [:D]

Her er det omvendt - i min familie hadde mor alltid noe godt til oss til dessert mens hos oss har vi nesten aldri dessert. Men jeg elsker dessert - så kanskje like greit[8D]

Familien jeg bodde hos i England hadde dessert hver dag, men det kunne være en karamell eller en yoghurt, det behøver jo ikke være så mye.Litt oppskåret frukt for eksempel? Er ikke så flink å spise frukt selv, så kanskje litt fruktdessert er måten å endre det på?

Jeg kommer fra en ikke dessert familie. Veldig sjelden jeg og Mina spiser dessert, men det hender jeg ordner noe om vi får besøk. Noe som heller ikke er ofte

Jeg kommer også fra en ikke-dessert-familie. Sjelden vi har dessert her i huset, kanskje bare når vi har besøk.

Det er sjelden vi har dessert til hverdags. Men mannen elsker budding og rød saus. Så det hender jeg lager semuljebudding. Har også hermetisk frukt i skapet. Kjekt hvis vi plutselig finner på å ha dessert.
Ellers er Is jo en klassiker.

Mamma lagde ofte dessert når jeg var liten. Ofte varme supper som fruktsuppe og nypesuppe på hverdager. Jeg lager sjelden dessert, men gubben og Nathalie spiser ofte is etter middag[:)]

Gutta i huset her er vedlig glad is, så de har ofte det som dessert.
Ellers så hadde vi ofte karamellpudding, sjokoladepudding, rødgrøt med melk,puffaris,semulepudding som dessert når jeg var liten.

Vi har ikke dessert til vanlig. Men det hender at det blir noe ekstra godt etter middag når vi skal kose oss! Selv er jeg vant med at det var dessert noen ganger på søndager. gjerne gele..

ORIGINAL: silje a

Ellers så hadde vi ofte karamellpudding, sjokoladepudding, rødgrøt med melk,puffaris,semulepudding som dessert når jeg var liten.

rødgrøt hendte det bestemor hadde, og det likte jeg så godt, men det ser ut som om det ikke finnes i butikkene lenger

Vi har nesten aldri dessert. Det har aldri vært vanlig i familien. Vi får det hos svigers når vi er der på middag. Og så har vi det til jul, hehe. Og når vi har middagsgjester....

ORIGINAL: lenemor

rødgrøt hendte det bestemor hadde, og det likte jeg så godt, men det ser ut som om det ikke finnes i butikkene lenger

Men lenemor!! Rødgrøt er jo knallenkelt å lage selv!! Rød saft og potetmel!!! [;)] Husker ikke oppskriften.. lagde det MYE da jeg gikk på barneskolen!

ORIGINAL: Actrine

ORIGINAL: lenemor

Men lenemor!! Rødgrøt er jo knallenkelt å lage selv!! Rød saft og potetmel!!! [;)] Husker ikke oppskriften.. lagde det MYE da jeg gikk på barneskolen!

men det smaker overhode ikke som den rødgrøten som man fikk på sånn metallpose i gamledager - den smakte ikke saft

Vi spiser sjelden dessert, men begynte i går for å få isabell til å spise middag!
Hun nekter jo fortsatt å smake, men håper at etterhvert når hun ser at det blir noe søtt etter mat, at det vil hjelpe!
Bare de som smaker på middagen får dessert!
Hva tror dere om det! er det for strengt?

Back
Topp