Spiser de pent?

*Fie og Rangen*

Forumet er livet
Barna deres? Er de flinke til å ikke søle så fælt eller spise med gaffel/skje? Uten å tulle for mye?

Stapper de altfor mye i munnen eller tar passelige biter?

Bare spør jeg altså [:D] Sofie liker best å spise med fingrene og stappe munnen full så hun brekker seg eller litt renner ut. Lurer på hvorfor det, hehe. Ikke særlig lekkert. [&:] Hun må jo snart kunne spise greit med skje/gaffel uten at det skal bli ramaskrik eller?

Esther spiser veldig fint. noe mat spiser hun med fingrene men da spørr som oftes først.
slik som pannekaker
men som oftes må hun ha kniv og gaffel og spise med
søler så og si aldri lengre på seg..

Vil helst spise med kniv og gaffe, eller pinner om vi bruker det[:D]

Hender brukes av og til - men mest når hun ikke får ting til å sitte på gaffel/skje osv.

TB er flink til akkurat det, men han har fått øve seg helt siden han kunne holde skjeen selc[:)]

ORIGINAL: Bdancer

har spist med gaffel eller skje fra 1 år. Han har alltid fått lov å søle så lenge det er mens han prøver å få det inn i munnen, så da har han fått lov å prøve selv helt fra starten av så lenge det er "konstruktiv" skjeføring og ikke lek. alltid fiksa det bra. hender jo selfølgelig han hjelper til med den andre handa (spesielt i begynnelsen), men da med fingertuppene, ikke kliner oppi liksom. Minimalt med søl og ber om serviett hvis han får masse kliss. Hender han tuller/leker, men da tar jeg maten fra han for da er han ikke sulten. Han vil gjerne ha kniv også som meg og har tydelig fått med seg hvordan man gjør det. smører brødskiva selv også.

Ja det er det irriterende, hun kan det jo helt fint uten å søle så mye men hun vil ikke. Hun vil tulle og klisse med maten, men som du sier så blir den borte. Grr....lei av det matstyret. Og greit nok å si at hun er mett, men det er før hun har spist noe som helst og jeg VET at hun er sulten og ikke spist på flere timer. Spiste mye finere for 1 år siden faktisk.

ja jeg vil si at vesla spiser pent for alderen, søler av og til med det er fordi hun er 2-3 år[;)] hun sier da "oops, det var et uhell"[:D]
hun spiser med kniv og gaffel,deler maten sin selv og smører brødet sitt selv. Hun heller også drikke selv. Når hun tuller er hun ikke sulten lenger og da sier jeg som det er, at jeg ikke vil ha en som griser med maten ved bordet.

Back
Topp