Spiser de på natta?

.Hønepøne.

Glad i forumet
Her spiser hun siste måltid ca kl 1930 og legger seg en gang mellom 20-2030. sover (som regel) til 04-06 og sover videre til litt før 08... 

noen som har kuttet nattmatingen?
lurer på om jeg skal prøve å "lure" henne med vann, for denne melkflaska som før var tidlig på morran har nå flyttet seg farlig enda tidligere på natta, til 0330 enkelte netter! *gjesp* emoticon

MammaTilSmåsnuppene skrev:
Hun hadde to mndr hvor hun ikke spiste på natta, men nå er det masse uro på natten og hun får en flaske hver natt.... Irriterer meg at vi går helt feil vei, men etter hundre smokkedytt roer hun seg ikke uten flaske til slutt.

samme er det her. jeg gir smokken og vann men han nekter bare spytter vannet ut igjen og vræler helt tim melka kommer.

men på natta har jeg ca 200ml vann og bare 1 skje med pulver og da drikker han for da smaker det litt melk, så tar vi vekk pulveret litt etterlitt og prøver og få han til og skjønne det da, det funket med storebror =)

MammaTilSmåsnuppene skrev:
Hun hadde to mndr hvor hun ikke spiste på natta, men nå er det masse uro på natten og hun får en flaske hver natt.... Irriterer meg at vi går helt feil vei, men etter hundre smokkedytt roer hun seg ikke uten flaske til slutt.

samme her. prøver med smokken når klokken nærmer seg 04-05 og hun begyner å gjøre seg til, men hun blir bare sintere og sintere for hver gang jeg prøver.... emoticon

Synes det er så opp og ned. For en stund siden hadde vi en periode da mini fikk siste måltid rundt 19:30 og sov til 6-7... nå har vi gått noen skritt tilbake og han våkner gjerne en gang mellom 2 og 4  i tillegg til rundt 7... så sover vi videre til ca 8-8:30.
Jeg har prøvd med vann, men da bare drikker han ivrig noen sekunder før han begynner å gråte og er ganske fornærmet. Smokken finner han selv hvis han vil, så den nytter det ikke for meg å prøve og gi.

Vet ikke når jeg skal orke kampen om å vende av nattmat.... håper det skal gå over av seg selv ettersom det så så lyst ut en periode :P

Johannes får en flaske på natten,sann i 2-3 tiden. Har ikke sjangs til å få han til å sove uten. Men blander 200 ml vann, og bare 4-5 skjeer med pulver, og tenker jeg skal blande den enda tynnere sann litt etterhvert. Funka i allefall med storbror.

Tror egentlig ikk at han trenger flaske på natten, tviler på at han er sulten, man har vell blitt en vane. Oooorker ikke å begynne med nattavvenning enda.. I need my sleep!

Her får hun mat en gang mellom 4-6 (oftest 5) og så sover hun videre til ca 8. Legger seg 19-19.30. Har prøvd å gi bare smokk eller vann, men da bare gråter hun. Jeg håper dette bare går over av seg selv etter hvert som hun spiser mer og mer fast føde.

Spiser ca 19.00 og legger seg like etterpå. Våkner igjen ca 24.00,02.30 og 06.00(og da står vi opp) Håper virkelig vi får til å slutte med nattammingen snart,blir sliten av det her og starter å jobbe på onsdag....

Kuttet ut nattmating da han var 3-4 mnd. Bestemte meg bare, og ga han ikke annet enn smokken og vann. Han våkner fortsatt om natta da, selv om han ikke skal ha mat.

Her spiser han siste måltidet rundt 19-19:30 og så spiser han neste rundt 06:30. Da er han såå sulten!!

Slutta vel rundt 4 mnd alder?

Spiser sjeldent på natta.. Sovner rundt 18.30 og sover til 06.00 for første flaske, så sover hun somregel til 0800 :) Våkner noen ganger på natta, og da får hun melk ellers vil hun aldri sovne igjen :-p

*Nikki* skrev:
jepp=)
amming om natten:)

Jepp, her og..

Siste måltid rundt kl 18.00-19.00. Sover hele natta, til rundt kl 06 på mårran. Vi er Superfornøyd med dette, for hun har sovet dårlig siden hun ble født.

jeg prøvde å vanne ut flaska i natt da, hadde 120 med vann og bare to skjeer pulver. det funka den første halvtimen, men etter det satte hun i et kjempevræææl og det ble ikke stille før hun fikk en skikkelig dose melk. 

hun måtte visst ha litt tid på seg før hun fant ut at det var juks, haha søta ;)

Nå får hun mat 19 og 07.. Har tidligere fått pupp når jeg la meg men den har vi også kutta ut.

Her har det ikke vært nattmat på en stund, bortsett fra når hun er syk kan hun våkne litt tidligere og mase. men hun legges kl 1830 og våkner sånn rundt 7

Kan vel telle på to hender når han har våknet på nattan for pupp.

Får siste måltid i 19 tiden og klarer seg på det til neste morgen. Får pupp i 7 tiden og sover igjen.

Siden søster er i bhg idag, så snorka vi til 10.30 idag :)

KineL skrev:
Nå får hun mat 19 og 07.. Har tidligere fått pupp når jeg la meg men den har vi også kutta ut.

hvordan greide du å avvenne den puppen da? 

nope,slutt på nattemat.
får siste måltid rundt 19:30,også får han mat igjen rundt 06:00,eller når det måtte være han står opp. Er oppe 2-5 ganger i løpet av en natt,men får ikke mat-noen ganger vann

Back
Topp