Spiser de biter og klumper lett nå?

eadni

Forumet er livet
Lillemann er fortsatt veldig udreven i det, tross 8 tenner o_O
Vil ha middagen ihjelmost og takler ikke brødsmulene helt heller, så vi hopper gjerne en eller tre dager før vi serverer han brød. Jeg husker at søstrene hans spiste lett biter på denne alderen og så leser jeg om barn i hans alder (og et par mnd yngre) som spiser mat i staver lett.
Flere som ikke klarer det riktig enda?
Kommer ikke å stresse med det da, det kommer nok, men bare lurer.:confused005
 
Frøkena vår har spist brød i to mnder nå, hun får ikke grøt lengere da hun nekter å spise det.
Frukt får hun i biter, uten skall. Middagen moser jeg bare lett med den potetstappern :) storesøskenene begynte ikke med biter av frukt/mat (sett bortifra brød) før de var en 11mnder, men lillesøstra er litt sær :p hun skal smake på alt! Får hun ikke smake så blir hun skikkelig sint.. Men så når hun har smakt på det så skal hun ikke ha mere :eek: så må lure i henne maten, og da er det lettere med biter. Hun spiser frukten selv, eneste hun kan hive innpå uten at jeg må lure det i henne.
 
Her har nettopp de to første tennene så vidt tittet fram. Hun har likevel fått brød i et par måneder allerede, samt annen myk mat. Det har gått fint her. Men det tok litt tid i starten, så det er fint å øve daglig, tenker jeg :)
Mat i staver er for vanskelig her enda, siden det ikke er noen tenner oppe :D
 
Har hatt litt av det samme her. Hun er 9 mnd og noen dager. Vi har gitt brød og små eller større biter av myk mat (som banan, makaroni..). Ikke noe vi har prøvd har vært særlig suksess. Litt har gått ned, mye spyttet ut og mye brekninger. Hun har ikke vært helt klar. Først den siste uka har hun vært ivrig på all slags mat og endelig skjønt at hun må tygge med gommene. Å gi staver/skalker er bare å glemme. Hun prøver å svelge det helt og det går jo ikke så bra, haha.

Hun har hatt åtte tenner siden hun var 6 mnd men det har ingenting å si, det er gommene som brukes. Tygger ikke med fortennene jeg heller. ;)

Det løsner sikkert snart!
 
Frøkena mi har forresten bare to tennee hun. Ble 9mnder den 23.
 
Vi har gitt frokost og delvis middag som BLW siden hun kunne sitte i Tripp Trapp stolen sin (ca 5,5mnd). Det har gått veldig fint, til tross for at hun ikke har fått tenner før nå. Hun har bare tygd med gommene. Nå er det lenge siden det har vært noe særlig brekninger også.
 
Back
Topp