Spiser dagen lang

Milloo

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Mini på rett over 3 uker har begynt å spise omtrent hele tiden fra kl 9 om morningen til 10 på kvelden .. jeg fullammer . Det er skjeldent mer enn to timer mellom på dagen , men som oftest så vil han ha hver time. Når han da er på puppen så spiser han litt så bare koser han. Han har også begynt å ha mye kortere dupper på dagen. Sover gjerne 30 min her og der . Natten sover han lenge da heldigvis :p men vet at dette vil bli bedre, men likevel noen tips som gjør at han kanskje kan spise ikke så ofte på dagen ? :p blir vanskelig no å få tid til storebror og andre ting når han alltid vil puppe :p
 
Mini på rett over 3 uker har begynt å spise omtrent hele tiden fra kl 9 om morningen til 10 på kvelden .. jeg fullammer . Det er skjeldent mer enn to timer mellom på dagen , men som oftest så vil han ha hver time. Når han da er på puppen så spiser han litt så bare koser han. Han har også begynt å ha mye kortere dupper på dagen. Sover gjerne 30 min her og der . Natten sover han lenge da heldigvis :p men vet at dette vil bli bedre, men likevel noen tips som gjør at han kanskje kan spise ikke så ofte på dagen ? :p blir vanskelig no å få tid til storebror og andre ting når han alltid vil puppe :p

Samme her... Mat mat mat hele dagen lang! Tipset er iallefall å koble han fra når du merker at han bare koser og ikke faktisk spiser :) han får nok plenty i seg uansett! Håper også at ser blir litt mindre tid ved puppen her med tiden :p
 
Øker han ikke bare? ellers pass på han ikke er for varm, kil han gjerne under føtta for å holde han aktiv
 
Kan være en øke dag, frøkna mi hadde en sånn dag for en uke siden, gikk ikke mer enn en halvtime mellom vær amming :dummy1: ellers mister mi interessen fort for puppen og bare vil kose på puppen, kiler henne da under foten, magen eller håndflaten, kan hjelpe litt ;)
 
Samme her... og det er ikke økedag, fordi han holder på sånn flere dager i uken. Enkelte dager holder han på hele natten også.

I går dro vi på helsestasjonen for å veie igjen fordi han virker så ekstremt sulten. Gråter, kaver og viser alle tegn på sult.. og puppene føltes helt tomme etter å ha blitt suttet på i timesvis i strekk. Jeg blir også så sinnsykt sår...

Men han hadde lagt på seg 450 gram på en uke..så det er jo tydelig at han ikke sulter likevel.
 
Det er helt normalt at babyer vil spise hver time og i perioder oftere til og med. Min erfaring som ammehjelper er at de fleste nye mammaer ammer oftere enn hver tredje time og at annenhver eller hver time er vanligst til å begynne med. Prøv å få hjelp til alt det praktiske slik at du kan fokusere på ammingen og forsøk å gjøre noe hyggelig sammen med det eldste barnet som å lese mens du ammer. Les gjerne mer her om hyppighet og amming: https://ammehjelpen.no/ammingens-hyppighet/
 
Sniker. Sånn var alle mine barn den første tiden. De fikk styre det selv. Venter nr 4 nå og forventer det samme :p Det ble mer regelmessig/rutine på ammingen etterhvert, men lurer på om det var etter 2-3 mnd.
 
Samme her... og det er ikke økedag, fordi han holder på sånn flere dager i uken. Enkelte dager holder han på hele natten også.

I går dro vi på helsestasjonen for å veie igjen fordi han virker så ekstremt sulten. Gråter, kaver og viser alle tegn på sult.. og puppene føltes helt tomme etter å ha blitt suttet på i timesvis i strekk. Jeg blir også så sinnsykt sår...

Men han hadde lagt på seg 450 gram på en uke..så det er jo tydelig at han ikke sulter likevel.

Dette hadde jeg godt av å lese! Vi gir en del flaske i tillegg til amming for å avlaste meg etter en periode med svært intense smerter i brystene, og han spiser SÅ mye at jeg har frykta han ikke klarer å regulere seg slik de gjør ved fullamming. Utrolig hva man kan bekymre seg for
Godt andre og går opp en hel masse (han her hadde lav fødselsvekt, så jeg tipper at han jobber for å ta igjen.. )
 
Dette hadde jeg godt av å lese! Vi gir en del flaske i tillegg til amming for å avlaste meg etter en periode med svært intense smerter i brystene, og han spiser SÅ mye at jeg har frykta han ikke klarer å regulere seg slik de gjør ved fullamming. Utrolig hva man kan bekymre seg for
Godt andre og går opp en hel masse (han her hadde lav fødselsvekt, så jeg tipper at han jobber for å ta igjen.. )

Ja min var heller ikke store karen med sine 2800 på det minste. All ammingen har ihvertfall vært bra for melkeproduksjonen, for puppene renner over
 
Back
Topp